Bun venit la o pagina socio-economico-politica!

Doua din componentele enuntate, politica si economia nu pot exista una fara de alta."Unde-i economie apare banul, langa ban apare politicul" Horea Mihaltan

Acumularea de cunostinte este primul pas spre orice reusita" Horea Mihaltan

Intelege ceea ce faci! " Horea Mihaltan

Un om interesat poate invata orice." Horea Mihaltan

Un popor cu mentalitate ignoranta va alege politicieni ignoranti, osandindu-se astfel la un trai ignorat" Horea Mihaltan

Mentalitatea este piatra de temelie a societatii" Horea Mihaltan

Nici o societate nu poate fi mai buna decat constructorii ei"
Horea Mihaltan

Lectura este un lucru benefic cu o conditie! Daca intelegi ceea ce citesti". Horea Mihaltan

A invata este o prestatie, a preda este o arta. Sublimul este cand ii faci pe altii sa inteleaga, ceea ce ai invatat." Horea Mihaltan

Oamenii nu-si schimba caracterul, isi schimba doar mastile cu care vor sa-l acopere. Horea Mihaltan

Daca schimbi felul in care privesti lucrurile, lucrurile se schimba". Wayne Dyer

Democracy is when the indigent, and not the men of property, are the rulers." - Aristotle





miercuri, 3 martie 2010

O noua rezistenta atinsa!

Scenariul meu se extinde in timp dar din punct de vedere al pretului lucrurile raman neschimbate. Aurul si-a atins rezistenta chiar azi, precum ma asteptam, euro a ajuns foarte aproape de ea pana la nivelul de 1,3730. Valuta comunitara ar trebui sa-si atinga rezistenta maiine. Observa! Graficul euro a ramas neactualizat la realtime.com din cauze pe care nu le cunosc. Oricum, pretul maxim atins azi de euro a fost cel afisat de mine si nu cel de pe grafic. Mai avem doar cca 70 de pipi pana la rezistenta, adica 3/4 de centi. Caderea care urmeaza ar trebui sa fie una destul de dura pentru toate obiectele expuse. Chiar daca domnul Bernanke va inventa o noua "salvare" ea nu va putea fi altceva decat o tragere de timp. Fereastra de timp care urmeaza intre data de 6 si 24 martie va trebui sa declanseze colapsul pe care l-am prezis pentru 2010. Eventuale manevre Bernakiene ar putea intarzia acest colaps pana in aprilie, prima jumatate a lunii. Cea ce citesti in acest comentariu, nu este altceva decat o repetitie a predictiilor discutate de atatea ori pe aceasta pagina.

PS. Am schimbat graficul expus ieri cu unul actualizat!

8 comentarii:

angela spunea...

Avand in vedere avertismentul dat cu privire la un nou val al crize, vor rog sa ne spuneti pe ce valute mizati dvs, sau sa ne dati cateva indicii.
Multumesc.

Horea spunea...

Angela!

Eu mizez in momentul de fata pe dolar, nu cred ca aprecierea acestuia s-a terminat.Dupa aceasta corectie euro, la care ma steptam si pe care am descris-o, ma astept la o noua depreciere a valutei comunitare.Oricum, afacerile pe care le fac eu sunt de durata destul de scurta, nu le recomand de aceea celor neinitiati. In rest analizele vorbesc, rele sau bune cum sunt.

In perspectiva mai lunga coroana daneza precum si cea norvegiana pot fi alternative. Valutele le-am declarat de mult ca fiind hartii igienice, dar de calitati diferite.
Calitatea 'hartiei" din tarile scandinave pare deocamdata a fi cea mai buna.Observa! Tarile amintite, dar mai ales Nnorvegia nu s-au bagat in datorii pana peste dinti.

angela spunea...

Multumesc pentru raspuuns. Ideea e ca eu am mici economii in euro, si nu stiu cum e mai bine sa fac: sa le schimb in dolari, in coroane daneze, sa le cheltui acum.

Horea spunea...

Angie oh Angie tu traiesti daca am inteles eu bine in Roamnia. Fata de leu, euro se va intari probabil odata cu dolarul.

Oricum, pentru economi mici oscilatiile marunte nu prea au importanta. Daca mi-ai fi spus suma de care dispui as fi putut poate sa iti spun mai multe.

Traind in Romania platile pe care le faci sunt de obicei in lei.In caz ca nu ai credite in valuta oscilatiile nu te prea ating. In Europa, ca turist, vei plati euro pe care ii ai deja.

Cand ti-am raspuns la intrebare data trecuta ti-am raspuns direct la: pe ce mizez eu? A gestiona economii si a miza pe o valuta sau alta sunt lucruri total diferite.

Ispas Mircea spunea...

Fraze de genul"va trebui sa declanseze colapsul pe care l-am prezis pentru 2010" , nu stiu de cine sunt inghitite.Eu cel putin vreau sa aud pe ce te bazezi, tehnic, fundamental...orice.
http://ispas-analizatehnica.blogspot.com/

Horea spunea...

Mirciulica lui mosu!

Analizele mele nu sunt medicamente asa ca nu trebuie sa le inghita nimeni. Le citesti le strecori si daca nu-ti plac faci cum a facut Vanghelie cu Geona.

Poate ai tu altele mai bune, eu nu pot dacat sa te felicit. Viitorul burselor este pentru orice analist doar o probabilitate.

Analizele mele sunt expuse cu data publicarii. Cei interesati pot sa parcurga tot continutul paginii si sa compare predictiile cu rezultatele.

Tehnic, am ajuns la concluzia care nu trebuie sa fie inghitita de nimeni, prin analiza ciclica facuta inca in decembrie 2007. Fundamental vad foarte multe tari ale lumii in faliment sau aproape de faliment.

Concluziile pe care le-am tras sunt desigur in functie de cat m-a dus capul. Garantez ca si concluziile tale sunt trase cam tot la fel.

O continuare a monetizarilor ar putea schimba scenariul pe care l-am expus, intarziid-ul am specificat si acest lucru in analizele facute.

Deocamdata eu nu am vazut semnale in acest sens.

Anonim spunea...

Ce sfat ai pentru cineva cu economii de 15000E, pentru urmatorul an? Ca si Angela, am aceeasi grija. Multumesc.

Horea spunea...

Anonim! Am mai spus de multe ori ca nu dau sfaturi! In caz ca m-ai intreba: ce as face eu cu banii? Raspunsul ar fi cam acelasi pe care l-a primit si Angela? In momentul de fata i-as tine asa cum sunt, spuneai ca ai banii in euro. In caz ca dolarul va creste fata de leu, scenariu destul de probabil, euro va creste si el, chiar daca poate nu la fel de mult, tot fata de leu. Pretul euro dolar este mai putin important, pentru cineva care traieste in Roamnia.