Bun venit la o pagina socio-economico-politica!

Doua din componentele enuntate, politica si economia nu pot exista una fara de alta."Unde-i economie apare banul, langa ban apare politicul" Horea Mihaltan

Acumularea de cunostinte este primul pas spre orice reusita" Horea Mihaltan

Intelege ceea ce faci! " Horea Mihaltan

Un om interesat poate invata orice." Horea Mihaltan

Un popor cu mentalitate ignoranta va alege politicieni ignoranti, osandindu-se astfel la un trai ignorat" Horea Mihaltan

Mentalitatea este piatra de temelie a societatii" Horea Mihaltan

Nici o societate nu poate fi mai buna decat constructorii ei"
Horea Mihaltan

Lectura este un lucru benefic cu o conditie! Daca intelegi ceea ce citesti". Horea Mihaltan

A invata este o prestatie, a preda este o arta. Sublimul este cand ii faci pe altii sa inteleaga, ceea ce ai invatat." Horea Mihaltan

Oamenii nu-si schimba caracterul, isi schimba doar mastile cu care vor sa-l acopere. Horea Mihaltan

Daca schimbi felul in care privesti lucrurile, lucrurile se schimba". Wayne Dyer

Democracy is when the indigent, and not the men of property, are the rulers." - Aristotle





joi, 1 aprilie 2010

De la film la economie nu este decat un pas.

"De la sublim la ridicol nu e decat un pas spunea Napoleon", de la film la economie se pare ca nu e nici atat. Iata ca Dan Puric dovedeste acest lucru, parand sa inteleaga mult mai bine mecanismele economice decat cei ce cara diplomele si titlurile cu carul. Cererea si oferta descrise in cartea mea pe indelete sunt singurii factori care ar trebui sa influenteze o economie libera de piata. Amator cum sunt, ca si Dan Puric, am incercat totusi sa scot in evidenta acest lucru de sute de ori pe acest site.

Orice amestec in viata pietei nu este altceva decat o alterare a legilor naturale ale acestei si se soldeaza de aceea intotdeauna cu esec. In cazul in care vei vrea sa vinzi pepeni intr-o piata in care nu sunt cumparatori, Balaceanca va deveni un loc mult mai indicat. Aceeasi ecuatie devine valabila si in sens invers. Trebuie sa fi iesit de la Balaceanca la cumparaturi, in caz ca ai vrea sa cumperi o marfa care nu exista.

Mai simplu decat atat nu se poate indiferent cate diplome si doctorate in econmie ai avea in buzunar. A subventiona consumul numai de dragul cifrelor frumoase la PIB este sinucidere, din moment ce consumul in sine nu poate duce la o crestere crestere economica sanatoasa, altundeva decat pe hartie. Fara productie marita si plusvaloare vei face intotdeauna un pas inainte si doi inapoi. A consuma mai mult decat produci este in realiate imposibil, ecuatia devenind totusi la moda in zilele noastre, prin intermediul banilor care de fapt nu exista.

L-am auzit ieri pe Prigoana junior, facand un "bilant analitic" al prestatiilor guvernamentale si m-am ingrozit. Se bucura ca avem un guvern care munceste. Ne vorbea si de un premier care da cu coasa si joaca fotbal stiind bine ce inseamna munca. Eu nu prea stiu ce insemna munca dar stiu altceva. Atata timp cat "personalitati" de tipul Prigoana junior vor fi propulsati in pozitii cheie, tara va ramane o tara din lumea a treia, oricat de scandalizat ar vrea sa se arate motociclistul.

Ps. Apropo pozitia euro-leu pe care am avut-o. Am iesit din ea la 4,10 luand 3,5 bani castig. Euro va continua probabil sa se aprecieze dar dupa o corectie. In momentul de fata urmaresc soarta dolarului. La suma pe care am tranzactionat-o, 3,5 bani insemana destul de mult, tinand cont si de faptul ca afacerea a durat doar cca 5 zile.

9 comentarii:

Anonim spunea...

cand iese cartea mult asteptata?

dragon spunea...

Felicitari pentru tranzactii :). Abia astept sa mai am niste timp liber si sa apara cartea ta ca sa mai invat cate ceva, poate ma apuca si pe mine tradingul.

Legat de politicieni n-am ce sa zic.. legat de consum - mai e o chestie aberanta.. respectiv chiar daca ar avea dreptate astia (ceea ce n-au).. stimuland consumul in romania e ca si cum ti-ai sapa singur groapa. Pentru ca 90% din ce se consuma in tara asta vine din import.

Deja aproape regret ca am refuzat recent un job in Finlanda... nici eu nu stiu de ce .. probabil motive sentimentale.

Horea spunea...

Maine ar trebui sa fie gata. Mai trebuie doar sa copiez videoul tradurilor life inregistrate, pe cd-ul care va fi dat impreuna cu cartea si atat. Luni va incepe probabil vanzarea. Voi pune o mica reclama orientativa pe site in acest sens. Suntem in Roamnia si nu vreau sa ma pripesc. Vreau sa am cartile in mana inainte de-a anunta ceva.

gore spunea...

Cred ca detii un secret. Pentru noi, muritorii de rand, ar fi fost imposibil sa profitam de cresterea asta al cursului euro/leu. Cursul cel mai bun la cumparare euro, la o casa de schimb a fost 4,085 iar azi, dupa ce a crscut bine, casa de schimb oferea pentru euro 4,08 lei.
Unde mai pui ca e incomod sa tii sacosa de bani acasa sa umbli pe la case de schimb. Iar la banca unde ai putea face tranzactii comod, spreadul intre vanzare cumparare e si mai mare, de 3-5%.
Cum reusesti sa profiti de variatii atat de mici ale cursului? Unde schimbi banii?

Horea spunea...

Gore. Ceea ce stiu eu precum si strategiile pe care le foloses le vei gasi in cartea de doar 88 de pagini. Spuneam ca este un ghid pasa cu pas pentru incepatori si avansati. In ceea ce priveste spreadul ai perfecta drepatate. Lucrez cu sume mari fara leverage fapt pentru care banca imi da un spread de sub o jumatate de ban. Oricum, nu trebuie sa faci neaparat afaceri cu lei. La Oanda un broker din Sua unde am avut cont, spreadul euro dolar a fost si este sub un pip. Daca ai fi totusi indragostit de leu cauta traderul delta stock, au birou si in Romania. Eu am un cont cu care ma joc si acolo, poti face trading cu apropae orice. Spreadul lor la leu este fix si este de un ban indiferent de suma tranzactionata. Sunt constient ca nu toata lumea are posibilitatile mele dar nici nu e nevoie.

Cu strategiile descrise in carte poti face bani si cu un cont de 100 de euro. Este adevarat ca vor fi mult mai putini decat cu un cont ca al meu dar nu uita am fost si eu pioner odata si am pierdut o groaza de bani pana am inteles ca trebuie sa invat. Invatand si experimentand am invetat teoria celor trei valuri. Pentru mine functioneaza perfect sper sa functioneze si pentru cei care vor decide sa cumpere cartea.

Mai mult decat atat! Ofer asistenta gratuita timp de doua luni tuturor cumparatorilor si raspunsuri la orice fel de intrebare. Nu cred ca exista un pret real care ar putea plati munca pe care am depus-o. Am conceput o carte scurta de 88 de pagini care sa contina tot ceea ce este necesar cu exemple reale. Nu am vrut sa bat campii cu teorii de sute de pagini care nu folosesc nimanui.

In Suedia am ajuns pe primul loc pe cel mai mare si mai frecventat portal de analize "aktieguiden" In timp ce toti care scriu si citesc acel site trebuie sa plateasca o suma lunara mie mi s-a oferit gratuitate dupa ce am prezis sfarsitul caderii busiere inceputa in anul 2000. Cu toate astea nu mi-a trecut prin minte sa scriu o carte in limba engleza sau suedeza desi am fost incurajat s-o fac. Am scris aceasta carte in limba romana tocmai pentru ca subiectul este destul de necunoscut aici la noi.Ca o consecinta lipsesc si cartile de calitate din acest domeniu dupa parerea mea. A fost mai mult o idee didactica pentru ca nimeni nu se imbogateste cu cateva carti vandute.

dragon spunea...

Cum vei distribui cartea? O bagi in librarii sau trimiti doritorilor prin curier?

Horea spunea...

dragon!

Ultima varianata desigur. Cartea nu va fi pusa niciodata in librarii!!!!

dragon spunea...

Atunci iti trimit mail cu datele unde sa trimiti?:)

Horea spunea...

Daca asta insemna o comanda nu pot decat sa-ti multumesc. Am fost sunat de tipografie, cartile sunt gata, sper sa nu fie alte probleme. Trimite-mi un mail cu adresa ta ca sa putem discuta detaliile livrarii.Pana luni voi termina si inregistrarea cd-urilor.