Bun venit la o pagina socio-economico-politica!

Doua din componentele enuntate, politica si economia nu pot exista una fara de alta."Unde-i economie apare banul, langa ban apare politicul" Horea Mihaltan

Acumularea de cunostinte este primul pas spre orice reusita" Horea Mihaltan

Intelege ceea ce faci! " Horea Mihaltan

Un om interesat poate invata orice." Horea Mihaltan

Un popor cu mentalitate ignoranta va alege politicieni ignoranti, osandindu-se astfel la un trai ignorat" Horea Mihaltan

Mentalitatea este piatra de temelie a societatii" Horea Mihaltan

Nici o societate nu poate fi mai buna decat constructorii ei"
Horea Mihaltan

Lectura este un lucru benefic cu o conditie! Daca intelegi ceea ce citesti". Horea Mihaltan

A invata este o prestatie, a preda este o arta. Sublimul este cand ii faci pe altii sa inteleaga, ceea ce ai invatat." Horea Mihaltan

Oamenii nu-si schimba caracterul, isi schimba doar mastile cu care vor sa-l acopere. Horea Mihaltan

Daca schimbi felul in care privesti lucrurile, lucrurile se schimba". Wayne Dyer

Democracy is when the indigent, and not the men of property, are the rulers." - Aristotle





joi, 20 mai 2010

Iata revenirea euro

Am expus ieri un grafic, iata-l actualizat azi cu revenirea prezisa (sageata rosie), exact de la nivelul prezis, prima linie verde. Ca sa-ti reamintesc, preziceam si o corectie a dolarului (depreciere) compara graficele expuse! Revenirea euro ar trebui sa dureze 2-3 saptamani, voi reveni cu detalii in week end.



M-am hotarat sa expun aici si o conversatie cu cineva care semneaza analfabetu. Voi strege mai tarziu acesta conversatie, in momentul de fata o vad insa ca fiind in interesul tuturor.

buna seara

"dle horea sunteti un om inteligent (putin spus) dar am o intrebare :daca toti oameni destepti pleaca din tara noi astia mai putin inteligenti dar care vrem sa ne dezvoltam si sa invatam( am terminat facultatea un timp in urma si am ajuns sa lucrez ca si contabil la Petrom desi pasiunea mea este macroeconomia si piata forex si de bunuri) , noi ce facem? tara asta unde ajunge? cu mediocritati ca mine nu ajunge departe. ramanem pe mana lui vanghelie , hoara si basescu ? si facem ce , dansul pinguinului poate?
pacat ca spuneti asta , tara asta se poate ridica numai prin oameni inteligenti . as vrea ca cei ca dvs sa se intoarca , mult as vrea"

analfabetu, nu stiu cati oameni destepti au plecat din tara dar, uite ca eu mai prost sau mai putin prost (asta trebuie s-o las la aprecierea altora) m-am intors. M-am intors cu intentii destul de bune:1) Ca sa fiu alaturi de parinti la sfarsitul vietii lor 2) Ca sa contribui si eu cu ceva la dezvoltaea acestei tari prin experienta pe care am acumulat-o acolo unde am stat. In primul caz am putut fi de folos pentru ca tata nu mai traia azi daca nu eram in tara. Dupa doua internari in spital, unde i s-au pus 7 diagnostice gresite a fost externat si cu medicamente contraindicate bolii pe care o avea de fapt.

In cazul al doilea, avand convingeri social democrate m-am dus ca orice om normal la un partid care poarta acest nume. M-am dus si am plecat, fara a ma inscrie in partid, pentru ca ceea ce am vazut era dupa parerea mea orice altceva decat social democratie. Prietene! Mediul face omul si mediul ii creaza mentalitatea. Am vazut din pacate extraordinar de multi oameni debusolati in Romania. Multi le spun prosti, eu ocoloesc acest termen fiind convins ca debusolarea este produsa de mediul de aici. Vezi eu nu prea cred in prostia suprema fiind convins de faptul ca fiecare individ e bun, chiar foarte bun la ceva anume.

Scurtcircuitul apare atunci cand, individul bun pentru ceva, face altceva, un caz foarte frecvent din pacate in Roamnia. Iti dau aici un exemplu notoriu si reprezentativ pentru societatea romaneasca: Gigi Becali! Ca el sunt multi, majoritatea celor care au condus Roamnia, ma refer aici chiar la nivel de directori. Un mecanic bun, un oier bun, un profesor universitar bun intr-o materie anume, un medic bun nu inseamna ca este si bun conducator. Hai sa extindem rationamentul si sa constatam ca in Romnaia, tara unde respectul fata de om este inexistent, exista totusi o frica fata de o functie. Ca un rezultat oamenii vor functii, vezi cazul partidelor cu 15-20 de vicepresedinti. Functiile, nu se pot dobandii fara diplome universitare pe malurile Dambovitei, asa ca cei vizatiti sunt oarecum pusi in situatia in care trebuie sa faca lucruri pe care nu le doresc de fapt si nici nu sunt apti pentru ele.

Nefiind apt, trebuie sa-ti cumperi scoala si mai apoi functia, contribuind astfel la infestarea coruptiei in societate. Iata cum mediul si mentalitatea destructiva pentru orice societate au fost create. Romanul nu este dupa parerea mea cu nimic mai prost decat suedezul, traieste insa si este educat intr-un alt mediu. Mediul este peste tot in lume radacina mentalitatii si iata cum am ajuns noi acolo unde suntem. Ecuatia este mult mai simpla decat se crede si argumentele mele sunt foarte solide. Pune un om perfect sanatos intre leprosi si vei vedea ce se intampla. Vezi cazul strainilor veniti in Romania din tari precum Suedia (cazul ABB) care s-au molipsit imediat de lepra romaneasca.

De ce? Pentru ca mediul face omul si, lucrul cel mai important,  politicul face mediul!!!!
Clasa politica corupta deschide fara doar si poate usa mediului corupt, care are drept rezultat nasterea mentalitatii corupte. Ai vazut cum se leaga lucrurile in lant si aici ca de fapt pretutindeni? Cum as putea incheia aceasta mica postare altfel decat cu ceea ce am spus de atatea ori. Nici cea mai buna constitutie sau cele mai bune legi, nu pot face dintr-o tara cu mentalitatea corupta o tara prospera.
Asta pentru ca intr-o asemenea tara nu se respecta oricum nimic. Ca atare, ca sa repet din nou ceea ce a spus gore si de fapt si M Jackson in melodia man in the mirror: fiecare individ din societate trebuie sa inceapa schimbarea cu el insusi.

De la Razvan:

"@Horea - teoriile inteligentei artificiale spun ca performanta unei retele neuronala depinde mai putin de modul in care e creata reteaua si mai mult de modul in care e educata.

Programatorii ma pot contrazice... eu sunt doar un economist care a citit foarte putin in acest domeniu.

Revenind... educatia presupune multe din lucrurile pe care le percepem. Cand vor fi destui romani care pot spune ca sunt fericiti si care devin idolii urmatoarelor generatii, atunci lucrurile vor merge bine.
Momentan, conform unui sondaj din 2007, 85% dintre liceeni il au ca idol pe mutu iar 80% din liceence au ca idol o starleta ce apare in tabloide...

Asta nu inseamna ca lucrurile nu se pot schimba! Nici ca vom ajunge vreodata ca toti sa idolatrizam persoane responsabile..."

Horea spunea

Absolut de acord cu tine!!! Iata de ce informatia corecta si, in primul rand educatia, care in Roamnia se face din pacate in batjocura sunt asa de importante. Exista oameni in tara asta care ar putea deschide o alta poarta celora de care vorbesti, problema este insa ca, ei nu incap deocamdata de ceilalti.

2 comentarii:

dragon spunea...

Legat de euro. Te astepti la o revenire mai mare de 1.275? Sa pe termen mediu, adica pe vreo 4-6 saptamani chiar si un 1.33 e plauzibil.

Legat de educatie. Din pacate se educa cu o mentalitate foarte proasta copii de azi.
Am avut un prof foarte bun la project management care zicea ca eficienta maxima nu este efect maxim atins de catre efort minim, ci efect maxim realizat cu efort unitar.
Din pacate pe baza celor invatate din jurul lor, si a exemplelor gen Gigi, ei vor doar efort minim.
Chiar m-ar interesa un brainstorming intre bloggeri, poate reusim sa avem idei viabile pentru a putea schimba mentalitatea macar, si cu schimbarea de mentalitate, poate ar urma si schimbarea politicului.

Horea spunea...

Este plauzibil dar nu pot sa-ti raspund exact decat dupa incheirea sesiunii de vineri. Citeste in carte inca o data, chiar pasajul care dezbate ecst subiect