Bun venit la o pagina socio-economico-politica!

Doua din componentele enuntate, politica si economia nu pot exista una fara de alta."Unde-i economie apare banul, langa ban apare politicul" Horea Mihaltan

Acumularea de cunostinte este primul pas spre orice reusita" Horea Mihaltan

Intelege ceea ce faci! " Horea Mihaltan

Un om interesat poate invata orice." Horea Mihaltan

Un popor cu mentalitate ignoranta va alege politicieni ignoranti, osandindu-se astfel la un trai ignorat" Horea Mihaltan

Mentalitatea este piatra de temelie a societatii" Horea Mihaltan

Nici o societate nu poate fi mai buna decat constructorii ei"
Horea Mihaltan

Lectura este un lucru benefic cu o conditie! Daca intelegi ceea ce citesti". Horea Mihaltan

A invata este o prestatie, a preda este o arta. Sublimul este cand ii faci pe altii sa inteleaga, ceea ce ai invatat." Horea Mihaltan

Oamenii nu-si schimba caracterul, isi schimba doar mastile cu care vor sa-l acopere. Horea Mihaltan

Daca schimbi felul in care privesti lucrurile, lucrurile se schimba". Wayne Dyer

Democracy is when the indigent, and not the men of property, are the rulers." - Aristotle





marți, 24 ianuarie 2012

Toate tintele atinse

Daca te uiti pe graficul afisat, unul pe care ar trebui sa-l cunosti foarte bine, din moment ce a fost expus de atatea ori pe acest blog, vei observa ca absolut toate tinetele pe care le-am expus au fost atinse. 

Mai mult decat atat! Ele au avut si efectele pe care asteptam sa le aiba, respingand atat deprecierile cat si aprecierile bursiere, macar pentru o perioada de timp. Vezi in coltul inferior drept al graficului o imagine marita. Care reprezinta respingerea pe care a suferit-o indicele Sp 500 la "nivelutul" de care vorbeam intr-o postare precedenta. A avut o durata de o zi si a fost infima, raportata la magnitudinea aprecierii, dar s-a produs. 

Cele expuse s-au intamplat pentru ca eu nu extrapolez liniar, ci ascult mai degraba graiul pietei. Analizele pe care le-am facut au fost reactualizate intotdeauna la nevoie. Nu mi-a fost asadar rusine sa schimb un scenariu atunci cand piata mi-a cerut-o. Spre deosebire de unii oameni foarte bine platiti si considerati profesionisti, care au avut si ei tintele lor, eu se pare ca le-am nimerit pe ale mele. In timp ce cei din urma au reusit sa nimereasca orice altceva decat ceea ce si-au propus. 

Sa vedem acum ce ne spun graficele in momentul de fata, sau, si mai bine zis, ce imi spun mie? Pentru ca este vorba ca intotdeauna doar de o parere personala, a mea. In momentul de fata cred asadar ceea ce am crezut si pana acum: Bursa ar trebui sa inceapa o corectie destul de consistenta de la nivelele actuale. Va fi oare aceasta depreciere inceputul valului devastator de care vorbeam? 

Eu unul nu cred acest lucru, deocamdata. Perceptia pe care o am se deosebeste asadar de cea a lui pe Bob Prechter, cel putin partial. Cred si eu, ca si el, intr-o deplasare a topului final spre stanga. Nu cred insa ca am atins inca acel top asa cum crede el. In momentul de fata sunt aprope convins ca bursa isi va depasi topul avut in luna mai, dupa corectia de care vorbeam in randurile de mai sus, exact asa cum am specificat si in filmul in care am dezbatut forma si efectul ciclului de 7 ani. 

Ca intotdeauna viitorul ne va demonstra valabilitatea analizelor pe care le-am facut. Pana acum, sincer sa fiu, nu-mi este de loc rusine. Ba mai mult! Am spus de mii de ori pe acest blog, ca nu m-am considerat niciodata un posesor al adevarului absolut. Analizez ca intotdeauna doar probabilitati, putand astfel sa interpretez si eu gresit ceea ce imi ofera graficele. 

Exista totusi o diferenta intre analizele mele si cele facute de "experti". Eu incerc sa inteleg si sa traduc ceea ce face piata. Ei se astepta in schimb ca piata sa traduca si sa puna in aplicare ceea ce viseaza domniile lor. Un lucru care nu se va intampla niciodata. De aici rezulta desigur si arsurile cu care se aleg. Si uite ca nu le este nici macar rusine. Chiar in zilele trecute l-am auzit pe marele "expert" roman Tanasescu, continuand sa indruge verzi si uscate ca si pana acum.

4 comentarii:

Gedo spunea...

Si cat ar trebui sa scada S&P, pana spre 1280 unde era o veche tinta de unde a respins, si acum e nivel de suport?

Horea spunea...

Gedo, si mai bine! Spre 1260-1250, intr-o prima faza.
Ma voi ocupa de calcularea miscarilor viitoare, doar dupa ce si daca nivelul enuntat va fi atins.

mihai spunea...

nu ne putem astepta de la tanasescu , mugurel , vasilescu etc sa vina cu viziuni negative despre economie , chiar si atunci cand sta pe muchie de cutit ... au scris si in fisa postului cred ...

Gedo spunea...

Se pare ca nu e vorba de nicio corectie, se duce in 1340-1350. Doar in sus fara corectiei, acum mi se pare faza finala a unui trend ascendent, aia de nebunie totala/euforie cand corectiile sunt doar intraday. Am mai vazut d-astea.