Bun venit la o pagina socio-economico-politica!

Doua din componentele enuntate, politica si economia nu pot exista una fara de alta."Unde-i economie apare banul, langa ban apare politicul" Horea Mihaltan

Acumularea de cunostinte este primul pas spre orice reusita" Horea Mihaltan

Intelege ceea ce faci! " Horea Mihaltan

Un om interesat poate invata orice." Horea Mihaltan

Un popor cu mentalitate ignoranta va alege politicieni ignoranti, osandindu-se astfel la un trai ignorat" Horea Mihaltan

Mentalitatea este piatra de temelie a societatii" Horea Mihaltan

Nici o societate nu poate fi mai buna decat constructorii ei"
Horea Mihaltan

Lectura este un lucru benefic cu o conditie! Daca intelegi ceea ce citesti". Horea Mihaltan

A invata este o prestatie, a preda este o arta. Sublimul este cand ii faci pe altii sa inteleaga, ceea ce ai invatat." Horea Mihaltan

Oamenii nu-si schimba caracterul, isi schimba doar mastile cu care vor sa-l acopere. Horea Mihaltan

Daca schimbi felul in care privesti lucrurile, lucrurile se schimba". Wayne Dyer

Democracy is when the indigent, and not the men of property, are the rulers." - Aristotle





miercuri, 9 mai 2012

Un grafic de pe vremea lui gogu

Il vezi expus in perspectiva zilnica, cu nivelele pe care le-ai mai vazut daca ai fost cititor al paginii la acea vreme, neprihanit si sanatos ca intotdeauna. Si uite ca tine! In pofida procesului pe care mi l-a intentat "un avocat". Al lui gogu si al lui Flavian, atunci, acum poate judecator pe undeva. 

Poate acolo unde interlopii sunt sactionati cu rugaciuni. Expun acest grafic la cererea unui cititor care m-a contactat prin mail, unul care mai detine din pacate argint si azi,  daca l- am inteles eu bine. 

Am marcat cu sageti rosii nivelele mele de cerere si oferta, cu verde nivele despre care nu am vorbit, pentru ca nu am mai analizat argintul de mult timp, si cu galben un nivel spre care cred eu ca argintul se indreapta in momentul de fata. Situat intr-un interval cuprins intre 27-26,50. Nu am mai expus grafice cu argintul tocamai pentru ca nu am considerat ca as avea ceva nou de prezentat. Ca in cazul oricarui obiect pretul metalului a oscilat, dar fara ca trendul descendent pe care l-a inceput la nivelul de 50$ sa fie afectat. Pana unde se va putea deprecia argintul ma intreba cititorul sitului?

Raspunsul corect la aceasta intrebare este: Pana unde va dori piata. Pana unde cred eu ca-l va duce aceeiasi piata este insa cu totul altceva. Cred deocamdata ca il va duce pana la nivelul pe care l-am expus marcat cu sageata galbena, un nivel la care ar trebui sa apara niste cumaparatori. De ce? Nu pentru ca argint nu mai este, nu se mai scoate, nu ajunge, sau nici pentru ca guvernul roman si grec au decis sa imprumute metalul alb in loc de bani. Nu! Doar pentru simplul fapt ca nivelul marcat reprezinta un nivel solid de cerere. 

De unde stiu? Din graficul care nu tine! Pentru ca pe el isi lasa urmele intotdeauna cei care pot sa influenteze piata. Ca de obicei ei au lasat asemenea urme si in acest caz. Cu argintul eu vad totusi o problema! Intervalul de suport marcat cu elipsa mov si chenar albastru deschis, este perforat pentru a 3-a ora dupa cum se vede, un lucru care in opinia mea nu da a bine.  

Zona in care se afla elipsa a reprezentat pana acum o zona de suport demna de luat in seama, una de la care argintul a incercat sa se aprecieze de fiecare data dupa ce a lovit-o. O data ce argintul a perforat acest suport din nou, chiar ieri, el va putea deveni o rezistenta foarte solida, in cazul in care metalul nu va reveni deasupra lui, cat mai repede posibil, in maximum cateva zile. Acest suport odata transformat in rezistenta, ar putea impinge foarte usor pretul metalului alb spre 20$ daca nu si mai bine de atat. Tinand cont de faptul ca euforia Flaviano-Schiffo-gogica, sustinuta de corul argintarilor veseli de pe bloguri si din mass-media, in frunte cu marele analist Jim Kramer, daca va mai amintiti, a vut o forma parabolica. 

Sa nu existe atunci nici o veste buna pentru argintari? Ba exista cu siguranta, pentru ca eu sunt convins si in momentul de fata ca nivelul de 50$ va fi revizitat. Aici apare insa vesnica problema a timpului si a nivelului de la care argintul va incepe din nou sa se aprecieze. Nu poate fi totuna pentru nici un investitor pretul la care si-a facut investitia, chiar in cazul in care a facut-o pentru nepoti.

La pretul de 50 de dolari uncia poti cumpara asadar o singura uncie pentru suma amintita, in timp ce la 20 de dolari poti cumpara aproape doua uncii si jumatete, putand astfel sa satisfaci inca un nepot si jumatate. Asta daca vrei sa imparti achizitia echitabil intre nepotii pe care ii ai. Faptul ca ai cumparat ceva cu 66% mai scump, un lucru care este pe deasupra si unul fara nici o dobanda, te face un perdant de renume. Pentru ca ai banii ancorati intr-un produs depreciat solid si fara nici un randament. Ba mai mult! 

Daca soarta te va obliga sa te atingi de banii investiti, iti vei vedea imediat pierderea consistenta cu ochii.  Fiind obligat sa vinzi din argintul achizitionat la pretul actual al pietei. Un alt lucru negativ pentru cei care cumpara scump este psihologia. Sunt absulut convins ca data viitoare cand argintul va ajunge la 50$, pantalonii lui gogu vor incepe sa tremure. Tremuraturile vor fi cu atat mai intense cu cat timpul pe care il va folosi argintul ca sa ajunga la pretul amintit va fi mai lung. De ce? Din cauza faptului ca omul om ramane. Cu experienta negativa pe care au avut-o, gogii se vor simti foarte derutati atunci cand argintul va ajunge din nou la 50$. Asta chiar in cazul in care vor vedea Krameri si Schiffsi multiplicati in fiecare colt de starda. Vor reactiona de data asta cu dubii lesne de intels dupa teapa pe care au luat-o.

Cu pantalonii tremurand si plini de "ciocolata" nu este bine sa faci niciodata afaceri, spune o regula de aur. Nerespecatata insa de tremurici tocmai din cauza fricii. Intrebarea pe care si-o pun toti perdantii este insa foarte intemeiata. Dupa ce am luat o teapa la un pret de 50$, in cest caz. De unde sa stiu eu ce va face argintul de aici incolo? Din moment ce am dat-o in bara data trecuta, atunci cand eram convins ca stiu. Daca o sa vrea sa cada din nou spre 20$ eu ce fac? O sa incep sa ma gandesc la stranepoti? Nu! Ce-i in mana nu-i minciuna, voi vinde chiar cu putina pierdere, sau in cel mai bun caz la pretul la care am cumparat, asta ca sa n-o patesc din nou. A doua zi gogii ar putea vedea insa argintul apreciindu-se, putand astfel sa-si blesteme ziua in care s-au nascut. Iata de ce urmaresc eu cu atata atentie "mersul trenurilor". Pentru ca fac si eu parte din specia umana, si pentru ca vreau sa evit sa ma urc in tren cu pantalonii cacati si tremurand.

6 comentarii:

Adrian spunea...

:))

Sa nu uitati va rog sa ne dati si noua un semnal cand cumparati lei, ca sa nu ne trezim cu dolarii ca si ei cu argintul :D

eu am intrat abia la 3.40 la dolar..

AristotelCostel spunea...

Ar fi pacat sa nu-l amintim pe mad something. De obicei itervine doar pentru a mai atarna niste greutati in momentele bune ale... metalistilor.
Istoria m-a invatat sa nu iert pe nimeni care nu ma lasa_sa traiesc... in liniste si pace. :)

Nastratin spunea...

iti dau eu un sfat bun fata de articolul lui Horea....investiti in imobile si terenuri pe vreme de criza...Iar in vreme de stabilitate in metale rare si petrol...Acum e bun de cumparat si actiuni de gaz natural care are cele mai mici preturi in America de nord...Uita de aur si argint care-s pacaleli si tepe ale speculantilor

Nastratin spunea...

aurul, argintul, valuta sunt instrumentele masonilor, adica diavolului...

Adrian spunea...

Nastratin, inca putina rabdare, (2-3 ani) si va veni si vremea investitiilor in imobiliare. Cat despre metale, impartasim aceleasi idei cu ale lui Horea.
In ceea ce privesc "instrumentele diavolului" nu pot sa fiu de acord cu tine - toate sunt instrumente speculative (din moment ce nu-ti vei lua teren ca sa-l lucrezi nici casa ca s-o locuiesti), asa ca mi-e totuna ce speculezi atat timp cat e aceeasi Marie, doar cu alta palarie.

Anonim spunea...

salut, Multumesc pentu articol,pica ff bine,

mai sunt unii care au luat argint la 20 l-au dat la 40 si acuma asteapta urmatorul val catre 50 ... si nu trebuie sa lasam la nepoti mare lucru, doar sa facem bani - astia cam ce ar trebui sa faca ?