Bun venit la o pagina socio-economico-politica!

Doua din componentele enuntate, politica si economia nu pot exista una fara de alta."Unde-i economie apare banul, langa ban apare politicul" Horea Mihaltan

Acumularea de cunostinte este primul pas spre orice reusita" Horea Mihaltan

Intelege ceea ce faci! " Horea Mihaltan

Un om interesat poate invata orice." Horea Mihaltan

Un popor cu mentalitate ignoranta va alege politicieni ignoranti, osandindu-se astfel la un trai ignorat" Horea Mihaltan

Mentalitatea este piatra de temelie a societatii" Horea Mihaltan

Nici o societate nu poate fi mai buna decat constructorii ei"
Horea Mihaltan

Lectura este un lucru benefic cu o conditie! Daca intelegi ceea ce citesti". Horea Mihaltan

A invata este o prestatie, a preda este o arta. Sublimul este cand ii faci pe altii sa inteleaga, ceea ce ai invatat." Horea Mihaltan

Oamenii nu-si schimba caracterul, isi schimba doar mastile cu care vor sa-l acopere. Horea Mihaltan

Daca schimbi felul in care privesti lucrurile, lucrurile se schimba". Wayne Dyer

Democracy is when the indigent, and not the men of property, are the rulers." - Aristotle





joi, 23 mai 2013

Bernanke da cu barba in Japonia

Nu si-a terminat bine Bernanke pledoaria incarcata de minciuni si adevaruri spuse pe jumatate, cand Sorinel, ceasul meu desteptator, a aparut cu un comentariu pe blog. Am un abonat care traieste din day trading, fapt pentru care primesc foarte multe mailuri de la el.

Intr-un raspuns la unul din ele i-am spus: Fi precaut! Dar, sa nu uitam ca avem sanse bune de cadere azi. Pe langa nivelele la care am ajuns cu ocazia unei date de reactie unghiulare, am primit si doua semnale pe care eu le iau in considerare intotdeauna. Miscarea dolarului, "facut praf", si comentariul lui Sorinel. 

Eu cred ca Sorinel nu a terminat bine de scris atunci cand bursa a intors-o dintr-o data ca la Ploiesti. Mi-am cerut scuze in ultimul mail trimis abonatilor pentru ca nu am fost in stare sa recomand pozitii lungi in aceasta piata. Am explicat si de ce. Pentru ca vedeam posibilitatea unor miscari devastatoare in orice moment. Daca bursa din SUA a cazut "moderat", deocamdata, dupa concertul barbosului, bursa din Japonia imbibata in Abeconomics a luat-o in gura serios. 8% minus intr-o singura zi. 

O cadere bursiera inseamna deflatie, si daca imi aduc eu bine aminte Abe vaneaza inflatie. Cum de a cazut bursa japoneza dupa cuvantarea lui Bernanke-san? Ce are barbosul din SUA cu barberitul din Japonia. Nimic altceva decat ca piata opereza asa cum crede de cuvinta in ambele tari. ABCDEFG nu a scos un cuvant ieri, lasandu-i astfel pe stirari cu gura cascata. Sunt sigur totusi ca stirile pe care le citeste Sorinel vor explica totul. Sa vedem ce noutati ne-a spus Benanke. Absolut nimic. A batut campii ca de obicei in opinia mea. Nici macar faptul ca FED ar putea sa-si restranga monetizarile nu ar fi fost o noutate.  Din moment ce treaba asta a fost dezbatuta de N ori in decursul ultimelor doua saptamani. 

Este cumva de mirare? Nu! Pentru ca eu spun de ani de zile ca nimeni nu vrea in cele din urma sa-si taie propria craca de sub picioare. Din moment ce oamenii nu sunt masini, perceptiile lor se schimba. Mai ales dupa aparitia rezultatelor obtinute in urma unor masuri. Bilantul FED este plin de produse toxice, in timp ce economia SUA schioapata ca un catel cotonogit. Asta spun cifrele, si sunt convins ca si in incinta FED exista oameni care au ochi sa vada. Acestia din urma mai trebuie sa vada un lucru foarte important, legat de insasi existenta institutiei. Nu poti cumpara toate murdariile din lume fara sa platesti si tu, la un moment dat, chiar daca faci asta cu "scopul nobil" de salvare al unor banci cazinou.

Am avut totusi si pareri de tip Evens in decursul acestei saptamani. Prin intermediul carora am fost informati ca totul este bine asa cum este, cu monetizarile actuale. Tovarasul s-a laudat fara jena si cu prestatiile bancii federale. Ba mai mult! Ca un adevarat analist apple, guvernatorul FED din Chicago a extrapolat si cresterea economica liniar, la 4% pentru anul care urmeaza. Vom vedea in curand daca Evans isi merita salariul de milioane.

Am dat oare ieri de topul absolut? Exact cu o zi dupa ce Goldmanii vedeau SP 500 la 1800. Eu cred ca sanse exista, mai ales daca tinem cont de aspectul lumanarii aparute ieri pe toate graficele. Si nu in ultimul rand de volumul la care s-a format. Certitudini la bursa nu exista insa nicicand. Fapt pentru care va trebui sa monitorizam miscarile din zilele urmatoare cu atentie. Pentru ca impulsul dipsilor nu s-a terminat intr-o zi. Sunt convins ca vor incerca sa sara si de acum incolo in piata. Raniti grav insa de comportamentul bursier de ieri, in SUA. In Japonia de comportamentul din noaptea trecuta, vezi graficul expus. Vezi inca o data cum se pot evapora in minute castiguri facute in luni de zile. Mai ales atunci cand ele au fost bazate pe aer provenit din basini. Sfarsitul Abeconomics nu l-am vazut inca. Poate il vom gasi peste catva timp in gatul premierului japonez. Pana atunci voi reveni cu un grafic Dow. Asta dupa ce voi incerca sa interpretez in zilele urmatoare intentiile pietei

2 comentarii:

Lucian C spunea...

Domn Doctor cu respect pot să vă pun o întrebare? În opinia dumneavoastră, desigur fără recomandări de intrat în piață, unde vedeți GBP/RON în următorul an de zile?

Anonim spunea...

"Sorinel, cum iti explici plonjonul de azi dupa "stirea la cald"?"
S&P : -0.29%