Bun venit la o pagina socio-economico-politica!

Doua din componentele enuntate, politica si economia nu pot exista una fara de alta."Unde-i economie apare banul, langa ban apare politicul" Horea Mihaltan

Acumularea de cunostinte este primul pas spre orice reusita" Horea Mihaltan

Intelege ceea ce faci! " Horea Mihaltan

Un om interesat poate invata orice." Horea Mihaltan

Un popor cu mentalitate ignoranta va alege politicieni ignoranti, osandindu-se astfel la un trai ignorat" Horea Mihaltan

Mentalitatea este piatra de temelie a societatii" Horea Mihaltan

Nici o societate nu poate fi mai buna decat constructorii ei"
Horea Mihaltan

Lectura este un lucru benefic cu o conditie! Daca intelegi ceea ce citesti". Horea Mihaltan

A invata este o prestatie, a preda este o arta. Sublimul este cand ii faci pe altii sa inteleaga, ceea ce ai invatat." Horea Mihaltan

Oamenii nu-si schimba caracterul, isi schimba doar mastile cu care vor sa-l acopere. Horea Mihaltan

Daca schimbi felul in care privesti lucrurile, lucrurile se schimba". Wayne Dyer

Democracy is when the indigent, and not the men of property, are the rulers." - Aristotle





vineri, 21 iunie 2013

O zi "obisnuita", pe care am prezis-o cu ani in urma





















La mijloc, printre toate graficele care sunt rosii ca focul, vezi in chenar albastru cauza celor intamplate. Dept to GDP. O realizare a politicului si a bancherilor care invart lumea in jurul degetelor. Atat de bine incat pana si politia s-a alaturat demonstrantilor din Brazilia. O cunostinta din Bulgaria imi spune ca oamenii sunt in strada si acolo.

Pentru aceleasi idealuri ca si brazilienii si ca si turcii. In timp ce romanii au iesit pentru un ideal mult mai nobil: free Gigi. 

Casca ochii si vei vedea si doua cifre verzi in ultimul grafic. Le-am marcat cu galben. Este vorba de dolar si de franc. De dolarul care trebuia sa se faca praf. De ce nu cumpara oamenii argint si aur? Din moment ce dolarul este o hartie igienica. Din cauza faptului ca toate datoriile acumulate de toti magarii care au dus lumea de rapa sunt denominate cu precadere in dolari. Ii spuneam asta lui Flavian atunci cand incerca sa intoarca graficele pe dos. Francul creste si el pentru ca este o valuta sigura in vremuri de bejenie. Si, sunt sigur ca va rupe la un moment dat pegul pe care i l-au pus creierele luminate din Elvetia. Producand pagube enorme bancii centrale. 

Pentru ca totul tine doar pana in momentul in care increderea dispare. Si eu cred ca suntem foarte aproape de acel moment. Nu toti oamenii de pe Terra sunt roamani! Ca sa creada la infinit ca zapada e neagra. Doar pentru ca un Ghise sau vreun alt idiot incaerca sa-i explice fenomenul. Apropo! Ai mai auzit ceva de Ghise? Reprezentatntul numarul unu al democratiei romanesti. Ai vazut cum a disparut ca magarul in ceata? Asa cum ma asteptam sa o faca. Asta dupa ce si-a asigurat locsorul cald pentru care a dat din gura ca o morisca.

18 comentarii:

cristian dogaru spunea...

salut Horia. care e scenariul tau pentru perioada imediat urmatoare? corectii pe linie pe burse si cresterea dolarului fata de principalele devize? sa fie atat de simplu?...si mie mi se pare pornit deja un trend, dar nu exclud ceva surprize...tu cum vezi lucrurile?

AristotelCostel spunea...

Da, Ghise si-a pastrat pozitia de atunci. penalul statului n-are nicio legitimitate si tocmai basescu/CCR sunt autorii loviturii de stat din vara lui 2012.

Restul articolului e corect.

Horea spunea...

Salut Cristi. Lucrurile par incurcate si din punctul de vedere al valurilor. Deci nu ma pot erija in persoana care ar putea venisa cu predictii foarte probabile pe timp scurt. Constat doar ca am ajuns inapoi, in cazul dow, la linia care devine acum suport.

La sp este mai complicat, dar, sp nu pot sa-l discut din cauza abonatilor. Normal ar fi ca boii sa castige ceva teren de aici. Numai ca exista niste semnale date de volum care incurca treaba. Pentru boi. Nivelul atins de dow este totusi imperativ. Daca intra sub el scenariul unu pe care l-am expus ramane in vigoare.

Trebuie sa intre si sa se mentina sub linie cateva zile, pentru ca scenariul unu sa devina cel mai probabil. In perspectiva mai lunga sti parerea mea de mai demult.

AristotelCostel spunea...

"Procurorii cercetează fraude la referendum, sunt în lucru peste 500 de dosare. În unul din dosare sunt alegaţii de 1,5 milioane de voturi fraudate, iar procurorul general a declarat că sunt indicii de fraudă între 5%, 10% şi 15% (...) Trebuie menţinute aceste dosare şi apăraţi procurorii pentru că se încearcă îndepărtarea lor. Fraudarea unui vot este forma de corupţie cea mai urâtă pentru că este împotriva poporului", a declarat Macovei.

Institutul Național de Statistică a transmis, vineri, un comunicat potrivit căruia la Recensământul Populaţiei şi al Locuinţelor 2011 circa 450.000 de CNP-uri, reprezentând 2,33% din totalul formularelor completate, au fost multiplu înregistrate, completate eronat sau au lipsit.

Vaca securista acuza fraude fantasmagorice, iar recensamantul din 2011 era organizat tocmai de securistii fraudulosi.

No bine, nu s-o furat la referendum 1.5 meleoane de voturi, dar la recensamant s-o umflat statistica cu ~0.5, iar daca-i punem pe listele permanente pe toti cei cu CNP, stiind din statisticile Italiei si Spaniei ca 3 milioane sunt acolo, nu facem decat sa respectam erata semnata de un cocalar securist de la CCR care modifica in totalitate documentul emis de cvorumul de 6 din ziua precedenta.

Practic, daca nu te lasi de basism si de sistemul securist nu risti decat sa "ne râdem".

RB spunea...

De la Gandul citire:

http://www.gandul.info/politica/schimb-de-replici-in-plenul-parlamentului-cu-cine-s-a-certat-presedintele-camerei-deputatilor-valeriu-zgonea-10980591

AristotelCostel spunea...

Zgonea si Ghise au avut un dialog similar imediat dupa reintoarcerea cretinului statului prin lovitura de stat din 2012.

Zgonea fiind coabitaclu securist nu pot decat sa deduc faptul ca problema e la Ghisa.

Anonim spunea...

@costele , boule , iar ai inceput sa bati campii porcule ... tu nu citesti tema articolului ? daca o sa am de ales intre basescu si nastase tot pe basescu o sa-l votez !
sorinel

RB spunea...

Horea
nu din cauza celor ca Ghise ne merge noua rau. Omu' are o idee, corecta, si si-o sustine. De un an, incontinuu. Spre deosebire de altii care uita si neaga si ce au spus ieri.
Sorinel, BOULE, Nastase a pierdut in fata lu' demisu pentru ca devenise arogant, si nu a vrut sa faca anumite compromisuri. Pe care chiorila le-a facut, si te-a vandut spunandu-ti tie, milogule, ca o sa traiesti bine. pentru asta Nastase a platit, iar chiorila a fost si o sa mai fie platit. Purtatorii de sortulet asa procedeaza, ritualic si public. Daca nu crezi, pune mana si citeste. Vezi daca District Transilvania Cluj iti spune ceva.
In rest, Horea, multumesc pentru partea economica a articolelor. deosebita si bine fundamentata.

Vali spunea...

Horea, multumesc pentru partea economica a articolelor tale. In rest ramane cum am stabilit...esti spalt pe creier. Sau numai pe un lob.

Chiar, cu care parte a creierului faci analizele economice si cu care pe cele politice?!
Sau esti deja lobotomizat si nu stim noi....

Horea spunea...

Rb sunt de acord cu tine ca nu omul consecvent este problema cea mai mare a noastra, indiferent de ce ar face. Am spus face pentru ca eu il vad pe Ghise consecvent in vorbe. Si pentru mine conteaza precum am mai spus faptele.

Sunt de acord cu afirmatia ta privind consecventa pentru simplul fapt ca tara noastra duce lipsa chiar si de oameni consecventi macar in vorbe.

Vali perceptiile umane sunt greu de discutat chiar si atunci cand unele din ele se bat cap in cap.

Sincer sa fiu multe afirmatii ale diversilor oameni politici si de alte nationalitati m-au lasat perplex. Dar, asa e omul. Foarte pestrit in perceptii, mai ales omul needucat. Pentru ca el traieste de obicei rezamat de teoriile altora.

Sa nu-ti spun ce discutii am avut ca parintii mei. Si nici faptul ca tata mai traia si azi daca ma asculta pe mine. Parca vorbeai cu peretii. Si tata era om cu carte. Facultate facuta pe vremea regelui. Nu tu plagiat, nu tu fara frecventa.

Exista o caposenie in tara asta pe care nu am mai vazut-o nicaieri, izvorata dupa parerea mea dintr-o gandire cu totul aparte.

Anonim spunea...

@horea, nu confunda caposenia cu reaua vointa intentionata ... crezi ca , costel din caposenie spune ceea ce spune ??? la fel ca toti "jurnalistii" de la a3 ??? acolo e altceva , e ticalosie , e linguseala si mai ales lichelism ... alte caracteristici care se regasesc din abundenta la poporul roman !
sorinel

Vali spunea...

Si iata dragi tovarasi si "pretini: ca se umple o luna de cand il rugam pe Horea sa faca o analiza pe bonduri.

De atunci am avut spectacol de sunet si lumini, care a depasit toate asteptarile. Spectacol pe care marele Ben sigur nu l-a autorizat.
Cred ca Ben deja se caca pe el iar gibonii desigur vor gasi explicatii savante, cum ca economie se "impruveaza" si ca e normal sa cresca dobanzile.
Aahh ce bune sunt ETF-urile astea....

Oricum, dupa corectie, bondurile promit sa revina cu un alt spectacol. Unul magnific, nemaivazut si nemaintalnit!!

Horea, daca astia au reaactionat in halul asta la o eventuala renuntare a tiparirii prin 2014, nu stiu ce naiba ar fi facut daca barbosul ar fi spus ca tipareste doar cu 10 mld. mai putin incepand cu luna viitoare. Oare bagau bursa si in genaral acivele sub pamant?!

Oricum , te astept pe stadion. Am luat locuri in primele randuri....



AristotelCostel spunea...

@horea
Mark Faber vorbeste exact ca gogu, min 7:15

@RB
Asta ziceam si eu, dar nu stiu cum s-o mai spun ca sa priceapa si horea.
Poate el sa recunoasca faptul ca Mona Musca a fost, poate, singura persoana de principiu din politica romaneasca? Dupa ce i s-a scos hartiuta de colaboratoare... a disparut din peisaj.
Ei bine, nu poate... si nu poate pentru ca serveste "gandul".

@sorinel/mihai/prostule

Asteapta revenirea, e aproape.
Desi esti foarte prost, comentariile tale ne sunt foarte utile, dupa cum ti-a spus si horea.
Dupa mai 2011 ai reusit o dubla in mai 2013.

Nu te intereseaza subiectul Basescu? Spune-i lui horea sa renunta la pastilele basiste din articole.
In rest, revenirea e aproape, relaxeaza-te, everything is fine. :)

Horea spunea...

Sorinel exista oameni care sunt caposi din rautate exact asa cum spui. Pe costel eu nu-l cunosc personal deci nu pot sti de ce fel de caposenie sufera.

Eu m-am referit totusi la oamenii care nu sunt caposi din rautate. Partea cea mai trista a realitatii romanesti in opinia mea.

Vali, nu-ti fa vreo iluzie cu reducerile monetizarilor. Nici macar de doi dolari. Tocmai pentru ca exista oameni care vad lucrurile asa cum le vad si eu, dobanzile salta, dupa cum se vede fara nici o reducere Qe, nici macar cu un cent.

Sau, mai bine zis, salta chiar de aceea. Pentru ca atunci cand frica intra in oameni nu pot face altceva. Din moment ce au facut la fel chiar intr-o China controlata de partid si de stat. Sigur ca, ciclurile isi spun si ele oful.

Cicluri despre care gogu nu a auzit, aceleasi pe care Bernanke le cunoaste, incercand totusi sa le infranga.

Infrantul va fi pana la urma el si FED. Pentru ca haosul pe care l-au creat incepe sa-i inunde.

Costel, da pot recunoaste ceea ce spui despre Mona. Si nu numai! Am spus nu o data ca este o persoana pe care o pot respecta. A dat dovada de verticalitate si a plecat. Desi dupa parerea mea, cu tot biletul scos, a fost poate cea mai morala persoana a peisajului politic din Ro.

In rest intre Faber si Gogu exista o diferenta de la cer la pamant, chiar daca nimeni nu poate avea un timing de 100%. Faber face bani stiind ce vorbeste. Gogu a pierdut, tot bani, pentru ca habar nu avea despre ce vorbeste.

A reprodus doar ceea ce spuneau altii. Cei prin a caror idei se vedea magnat. Bascalind fara rezeve pe cei care ii spuneau ca putina bagare de seama nu strica. Faber este asadar un om cu piciorele si cu capul pe pamant.

In timp ce gogu zbura. Poate a aterizat si el de atunci. Chiar daca a aterizat eu cred ca va avea o problema, de care se va lovi toata viata. Romanas fiind va tinde foarte probabil sa-si puna aripi din nou.

Horea spunea...

Sorinel exista oameni care sunt caposi din rautate exact asa cum spui. Pe costel eu nu-l cunosc personal deci nu pot sti de ce fel de caposenie sufera.

Eu m-am referit totusi la oamenii care nu sunt caposi din rautate. Partea cea mai trista a realitatii romanesti in opinia mea.

Vali, nu-ti fa vreo iluzie cu reducerile monetizarilor. Nici macar de doi dolari. Tocmai pentru ca exista oameni care vad lucrurile asa cum le vad si eu, dobanzile salta, dupa cum se vede fara nici o reducere Qe, nici macar cu un cent.

Sau, mai bine zis, salta chiar de aceea. Pentru ca atunci cand frica intra in oameni nu pot face altceva. Din moment ce au facut la fel chiar intr-o China controlata de partid si de stat. Sigur ca, ciclurile isi spun si ele oful.

Cicluri despre care gogu nu a auzit, aceleasi pe care Bernanke le cunoaste, incercand totusi sa le infranga.

Infrantul va fi pana la urma el si FED. Pentru ca haosul pe care l-au creat incepe sa-i inunde.

Costel, da pot recunoaste ceea ce spui despre Mona. Si nu numai! Am spus nu o data ca este o persoana pe care o pot respecta. A dat dovada de verticalitate si a plecat. Desi dupa parerea mea, cu tot biletul scos, a fost poate cea mai morala persoana a peisajului politic din Ro.

In rest intre Faber si Gogu exista o diferenta de la cer la pamant, chiar daca nimeni nu poate avea un timing de 100%. Faber face bani stiind ce vorbeste. Gogu a pierdut, tot bani, pentru ca habar nu avea despre ce vorbea.

A reprodus doar ceea ce spuneau altii. Cei prin al caror idei se vedea magnat. Bascalind fara rezeve pe cei care ii spuneau ca putina bagare de seama nu strica. Faber este asadar un om cu piciorele si cu capul pe pamant.

In timp ce gogu zbura. Poate a aterizat si el de atunci. Chiar daca a aterizat eu cred ca va avea o problema de care se va lovi toata viata. Romanas fiind va tinde foarte probabil sa-si puna aripi din nou. Nu ca sa ajunga la argint, nu! Ci probabil la altceva asemanator.

AristotelCostel spunea...

În 2010, Mircea Dinescu, membru al CNAS, a confirmat faptul că Băsescu a stat în spatele linșajului Monei Muscă: Ăsta e cazul lui Băsescu! Vă amintiţi când a ieşit Mona Muscă, era mare admiratoare a lui Băsescu. Până la urmă, în sondaj a ieşit peste Băsescu, era cea mai populară politiciană. Într-o săptămână ne-a venit dosarul ei, pe care noi nu-l cerusem. Era la siguranţa naţională, încă nu se dăduseră astea, ştii. Într-o săptămână, printr-o întâmplare….

... oare de ce sunt atat de "capos"?

Horea spunea...

Costel, pentru ca pari ai confunda pe ceilalti care sunt ca Basescu cu Mona Musca.

Tocmai faptul ca a renuntat arata ca era alt soi de politician, pe care nu ezitam nici eu sa pun o stampila.

Ceilalti cu probleme asemanatoare, mult, mult, mai grave decat cele aale lui Mona sunt toti pe loc, inclusiv Ghise. Si precum spuneam! Eu nu vad diferenta intre ei si Basescu.

Tocmai asta este problema Romaniei dupa parerea mea. Politicienii ca Mona se retrag, percum se retrag catre alte meleaguri si cei care ar putea contribui cu ceva bun la cosnstructia acestei tari.

Ce ramane in urma vedem cu totii. Hoti santajisti traseisti si oameni fara caracter. Daca ai vedea si tu intregul si nu numai bucatile ai fi probabil inca unul care ar vrea binele tarii, a generatiilor care urmeaza.

Vezi tragedia? Oamenii buni fac pasul inapoi, ajutati sa se dea peste cap de catre ceilalti porci numiti colegi. Din moment ce colegii lui Mona, mai securisti ca securistii, sunt bine mersi si in aceiasi politica pe care eu o numesc troaca de porci.

Iti garantez ca Ghise ar vota Basescu daca pozitia pe care o are ar depinde de un asemenea vot. Sunt ferm convins ca Mona Musca nu ar fi facut asta niciodata. De ce sunt asa convins? Pentru ca a demonstrat-o prin fapte, si nu batand din gura. Fi sigur ca a fost incomoda pentru multi asa numiti liberali. Care au respirat usurat dupa ce a cazut. Indiferent de afirmatiile pe care le-au facut dupa retragerea ei.

Pe Mircea Dinescu multe parale nu dau, in postura sa de comentator politic. Desi ceea ce spune despre Musca poate fi adevarat.

Anonim spunea...

@costel , sa inteleg ca esti la party ?
http://www.hotnews.ro/stiri-politic-15049865-adrian-nastase-implineste-63-ani-mesajul-lui-ponta-sunt-sigur-veti-ramane-acelasi-model-intelepciune.htm
din partea mea , sorinel , transmite-i un "hai sictir! puscarie"
PS: si lui poanta transmite-i ca cine se-aseamana se-aduna ...