Bun venit la o pagina socio-economico-politica!

Doua din componentele enuntate, politica si economia nu pot exista una fara de alta."Unde-i economie apare banul, langa ban apare politicul" Horea Mihaltan

Acumularea de cunostinte este primul pas spre orice reusita" Horea Mihaltan

Intelege ceea ce faci! " Horea Mihaltan

Un om interesat poate invata orice." Horea Mihaltan

Un popor cu mentalitate ignoranta va alege politicieni ignoranti, osandindu-se astfel la un trai ignorat" Horea Mihaltan

Mentalitatea este piatra de temelie a societatii" Horea Mihaltan

Nici o societate nu poate fi mai buna decat constructorii ei"
Horea Mihaltan

Lectura este un lucru benefic cu o conditie! Daca intelegi ceea ce citesti". Horea Mihaltan

A invata este o prestatie, a preda este o arta. Sublimul este cand ii faci pe altii sa inteleaga, ceea ce ai invatat." Horea Mihaltan

Oamenii nu-si schimba caracterul, isi schimba doar mastile cu care vor sa-l acopere. Horea Mihaltan

Daca schimbi felul in care privesti lucrurile, lucrurile se schimba". Wayne Dyer

Democracy is when the indigent, and not the men of property, are the rulers." - Aristotle





luni, 28 octombrie 2013

Muschii lui Bernanke

Bursele vor urca pana cand vor muschii lui Bernanke, spunea cineva, un anonim. Iata ca parerea acestui cititor nu este singulara. Ba mai mult! O majoritate coplesitoare a economistilor, a stirarilor din presa scrisa, si a celora de pe "sticla", canta azi aceeiasi melodie. Investitorii "ursi" adica cei care cred in caderi bursiere au fost aproape desfintati. Dovada fiind cele doua grafice pe care le vezi reprezentand sentimente. 



Am tras o linie portocalie pe ambele grafice, pentru a ilustra ca ne batem cu recorduri absolute in ceea ce priveste numarul de ursi existenti. La aceasta se adauga levierul de 400 de miliarde despre care am vorbit intr-o postare precedenta, un record si el. 

Doar daca te uiti la PPI, pretul producatorului, si la CPI, pretul la consumator, poate iti mai temperzi putin exaltarea. Din moment ce cele doua grafice care reprezinta parametri amintiti se invart in jur de zero. Aratand astfel cu degetul spre "hiperinflatia" pe care FED nu reuseste s-o obtina nicicum. Nici dupa ce banca si-a ridicat propriile active la aproape 4 trilioane. Expuse in al doilea grafic de mai jos.




Eu mai constat inca ceva foarte interesant! Si sa nu uitam faptul ca realitatea este mult mai importanta decat visele oricui. Constat asadar ca, in toata aceasta veselie pe care spun oamenii ca a creat-o FED, si pe care o va tine pana ii vor muschii, exista multe actiuni care s-au depreciat. Una fiind chiar actiunea unui gigant bine cunoscut de o lume intrega, Apple. Cum este posibil asa ceva? Din moment ce bursele nu pot sa cada? Nu este fiecare indice bursier format din companii precum Apple? Si daca Apple si-a pierdut jumatate din valoare in timpul celor mai salbatice monetizari, care este garantia ca alte actiuni nu vor putea face la fel? Mai ales atunci cand va sosi o clipa in care cineva va fi obligat sa se uite la evaluari. Raportate si la nivelul levierul existent. De ce atata levier, in cazul in care piata este inundata de bani lichizi asa cum se pretinde? Poate pentru ca monetizarile au alura unui pitic, raportate la datorii.

Daca monetizarile si inflatia sunt solutia finala pentru toate problemele lumii. De ce nu este Zimbabwe cea mai puternica economie de pe glob? Daca perceptiile celor multi despre puterile FED sunt corecte, de ce ne ciocnim de problerme economice in fiecare zi? In cazul in care cineva, Bernanke in acest caz, poate invarti economia mondiala in jurul degetului, asta ar trebuie sa fie un lucru bun, zic eu. Din moment ce nici nu-mi trece prin minte un scenariu prin care barbosul meu preferat ar vrea sa-si distruga tara. Daca vroiau sa faca asa ceva, el si politicienii cu care conlucreaza, lasau sa crape tot in 2008. Ca sa fim cu totii acum intr-o revenire sanatoasa. Ca o consecinta, Ben a facut ceea ce a crezut el si politrucii din jurul lui ca ar fi cel mai bine pentru SUA. Intarziind astfel aparitia unui uragan financiar care ar fi lovit cu siguranta intreaga lume. Problema este ca acest lucru a fost facut la un pret imens, apreciez eu. S-a platit oprirea unui uragan cu crearea unuia si mai mare. Cand il vom vedea? Eu mi-as dori ca raspunsul corect sa fie niciodata. Dar uitandu-ma la realitate nu pot sa nu am indoieli serioase fata de un asemenea deznodamant. Mai ales atunci cand vad posibil si un scenariu 2, pe graficele pe care obisnuiesc sa le analizez. Care mai permite continuarea veseliei pentru un timp. Astept sa vad asadar alegerea pe care o va face piata. Dupa o corectie pe care ar trebui sa o inceapa chiar azi.

Uite si o consecinta autohtona a creditarilor salbatice facute fara cap. Va veni oare Bernanke, J. Yellen in Ro? Sau avem aici deja toti "rezolvatorii" autohtoni de care ar fi nevoie? Pe care nu-i poate bate nimeni din lume la economie.

PS. Observa cele 10 trilioane marcate cu "depozite bancare in SUA". Cam cat din aceasta suma crezi tu ca are acoperire in bani lichizi? Si cam ce crezi tu ca s-ar intampla daca oamenii ar vrea sa-si scoata toti banii din banci? Eu cred ca ar ramane socati cand ar afla ca banii lor exista doar pe hartie. Cifre nu am, dar tinand cont de faptul ca bancile nu trebuie sa aiba nici macar 1% cash din sumele trecute in conturi, as putea ghici cu aproximatie. Ma opresc totusi din ghicit ca sa nu ma sperii, si mai ales ca sa nu sperii pe altii.

4 comentarii:

Anonim spunea...

E fals inteles treaba cu FED_ul asa cum evidentiezi foarte bine in articol. De fapt abia daca reusesc sa tina in frau situatia, daca reusesc catusi de putin. E ca si cum ai turna apa intr-o cada cu apa cu intentia de a o umple, dar in mod aleatoriu cada se misca si apa se revarsa. Si cand vine factura la apa.. tu arati cu degetul spre cada si spui ca toata apa e acolo si sa-ti ia apa daca nu le convine. Zguduitul cazii - dereglementarea sistemului bancar ( baga-ti picorul daca tot poti, din nou si din nou) , robinetul cu apa - prea evident , iar cada bineinteles economia.

TF

Horea spunea...

Ma bucur ca mai sunt oameni care vad situatia ca mine TF. Desi mi-as dori ca perceptiile mele sa fie gresite. Pentru ca asemenea situatii nu se termina de obicei fericit. De cele mai multe ori se termina prin razboaie. Exemplul pe care l-ai dat mi se pare foerte bun. Din moment ce ilustreza excelent aparentele.

Anonim spunea...

horea , stiu ca in final toti vom fi morti , problema e ce ne facem pana atunci ? traim cu frica in san sau ne si mai relaxam un pic???
sorinel

Horea spunea...

sorinel, foarte sincer. Nu am nicio frica. Nu sunt atat de incantat de lumea in care traiesc incat sa am vreo problema in a-mi infrunta destinul, oricare ar fi el.

Fac si eu parte din speta umana plina de avarii care au creat aceasta situatie. Si atunci. Nu am decat sa suport consecintele. Desi eu nu cred ca am contribuit la aparitia lor cu nimic.

Indiferent de ceea ce se va intampla sunt absolut convins ca totul se va repeta din nou.Din moment ce omul isi uita cu multa usurinta istoria.