Bun venit la o pagina socio-economico-politica!

Doua din componentele enuntate, politica si economia nu pot exista una fara de alta."Unde-i economie apare banul, langa ban apare politicul" Horea Mihaltan

Acumularea de cunostinte este primul pas spre orice reusita" Horea Mihaltan

Intelege ceea ce faci! " Horea Mihaltan

Un om interesat poate invata orice." Horea Mihaltan

Un popor cu mentalitate ignoranta va alege politicieni ignoranti, osandindu-se astfel la un trai ignorat" Horea Mihaltan

Mentalitatea este piatra de temelie a societatii" Horea Mihaltan

Nici o societate nu poate fi mai buna decat constructorii ei"
Horea Mihaltan

Lectura este un lucru benefic cu o conditie! Daca intelegi ceea ce citesti". Horea Mihaltan

A invata este o prestatie, a preda este o arta. Sublimul este cand ii faci pe altii sa inteleaga, ceea ce ai invatat." Horea Mihaltan

Oamenii nu-si schimba caracterul, isi schimba doar mastile cu care vor sa-l acopere. Horea Mihaltan

Daca schimbi felul in care privesti lucrurile, lucrurile se schimba". Wayne Dyer

Democracy is when the indigent, and not the men of property, are the rulers." - Aristotle





vineri, 5 martie 2010

2 comentarii care trebui puplicate

Asta pentru ca exista probabil oameni care nu le citesc, desi ele sunt importante prin caracterul didactic pe care il au:

kaboom spunea:
Asta am gasit acum in EVZ:

"Isărescu a mers mai departe şi a afirmat, ieri, că discursul public pesimist dăunează economiei. În acest context, bancherii nu sunt motivaţi deloc să dea credite. „Vrem să ieşim din criză, dar economia are 30-40% psihologie. Ce bancher poate să se aventureze să dea credite, când toată atmosfera asta pe care o simt în jurul lor este neagră şi mai este şi tot şomajul ăsta”, a spus guvernatorul."

http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/888533/Anul-2010-gri-pentru-romani-si-roz-pentru-autoritati/

Somajul asta psihologic, bata-l vina....

4 martie 2010, 13:15

Ştergere
Blogger dragon spunea...

Legat de Omidescu. Trebuie sa intelegi (asa cum tarziu dar mi-am dat seama si eu), chiar daca e nasol sau mai rau decat nasol, nu-si permite sa zica asta, pentru ca in momentul in care asta vine din gura unui guvernator de banca centrala sau un economist respectat din interiorul tarii, intra in actiune mecanizmele profetiilor care se autorealizeaza. Ergo daca chiar si Omidescu incepe sa zica ca va fi nasol, nu va ajuta pe nimeni cu nimic, ba chiar poate agrava situatia.

Eu deja nici nu-i mai ascult pe astia, ca oricum sunt constient ca n-o sa zica adevarul la TV. Poate in patru ochi da .. dar in public sigur nu.

4 martie 2010, 13:22

Ştergere
Blogger Horea spunea...

Kaboom! Ceea ce ai gasit tu este foarte important.

„Vrem să ieşim din criză, dar economia are 30-40% psihologie. Ce bancher poate să se aventureze să dea credite, când toată atmosfera asta pe care o simt în jurul lor este neagră şi mai este şi tot şomajul ăsta”, a spus guvernatorul."

Isarescu vorbeste in pasajul de mai sus pe intelesul tuturor.
Vrea sa iasa din criza creditelor prin alte credite, demonstrand ca este un keynesian convins.

Pana in momentul de fata eram aproape sigur ca acopera murdariile politicului dar ca intelege ceea ce se intampla. Din pasajul de mai sus reise clar ca Isarescu nu a ainteles nimic din toata criza din care vrea sa iasa. Sa luam tot exemplul cu doctorul.

Cum ar putea reactiona cineva, pacient fiind, in caz ca situatia lui s-ar inrautati zilnic, facandu-l muribund la terapie intensiva, in timp ce doctorul i-ar sopti in urechi acelasi diagnostic fals, continund sa-i aplice acelasi tratament care l-a dus la agonie.

Isarescu crede exact ca si Bernanke ca omul e robot si reactioneaza la comenzi.

Domnia sa vorbeste de psihologie de care habar nu are. Aici incepe deja sa intre si pe un teritoriu in care eu sunt profesionistul. Pai tocmai minciunile, gogonelele si incompetenta celor ca Isarescu si Bernanke a dus la schimbarea psihologiei romanului si al americanului.

Vrem sa iesim din criza suna cam cum suna exclamatia unui copil de la gradinita, in gara cu parintii.

Vleau sa vina tlenul!

Il mai asigur de 3 lucruri pe dl. Isarescu.1) Majoritatea aoamenilor il cred in continuare pentru ca sunt nestiutori si ignoranti, repetand ca un ecou spusele guvernatorului.

2) Domnia sa a tot coborat dobanzile imbiind bancile sa porneasca creditarea.

3 Eu nu m-am intalnit cu nici o persoana care sa nu-mi spuna ca iesim din criza. Cum se face atunci ca ne afundam?

Raspuns: Oamenii repeta ca papagalii visele dulci povestite la televizor, pe care si le doresc de fapt. Realitatea din jur ii face insa sa faca in pantaloni si sa se tina de buzunar.

dragon! raspunsul de mai sus acopera si comentariul tau. Respecatat sau nu Isarescu nu are habar de ceea ce se intampla pentru ca nici nu poate sa aiba. Economia merge pe o linie domnia sa merge pe alta.In rest ma bucur ca nu-i mai asculti. A asculta predictiile de sfarsit de criza, ale unuor oameni care nu au vazut venirea ei, este dupa parerea mea o nebunie.

Ca sa intelgi si mai bine diferenta dintre economia lui Isarescu&comp si economia reala, observa cuvantul economie este inclus in ambele cazuri, iti voi da ca de obicei un exemplu din realitate.

Incearca sa-ti inchpui o conversatie facuta intre un pescar care da la stiuca si un "peste", adica un "pescar" care aduna curve pentru Italia. Exclamatia ambilor protagonisti va fi aceeasi!

Am agata-o spune pescarul! Am agatat-o si eu spune "pestele" Sa ne uitam acum la rezultat:

O stiuca in primul caz, o curva in cel de-al doilea, diferenta este ca intre cer si pamant dupa parerea mea. Singura asemanare este ca ambele se pot exporta.

Concluzie: Cei doi vorbesc despre acelasi lucru, agatatul, dar din unghiuri total diferite. Cam asta face si dl. guvernator Omidescu.

4 martie 2010, 23:24

Ştergere

17 comentarii:

Flavian spunea...

>Eu nu m-am intalnit cu nici o persoana care sa nu-mi spuna ca iesim din criza.

E hai, sunt persoane mai rare, dar nu chiar inexistente. Ba unii mergem si mai departe, repetand de vreo 2 ani ca din criza asta n-o sa iesim asa cum spera majoritatea.

Adica cu sistemul financiar actual bazat pe hartie igienica... de mai buna sau mai proasta calitate.. inca in picioare.

Horea spunea...

Flavian! Ai dreptate, trebuia sa fiu mai clar in afirmatia pe care am facut-o. Ma refeream la oamenii necunoscuti pe care ii intalnesc ocazional si care raman mirati cand le spun ca, criza se va adancii. Desigur ca exista si oameni constienti, pe bloguri si chiar in media. Acestia din urma sunt insa si din pacate mut mai putini la numar.

dragon spunea...

Eu sunt foarte convins ca "criza" asta va mai dura cativa ani buni (daca ma gandesc doar la Japonia si stagnarea lor de 20 de ani.. ilustreaza ce se poate intampla dar la scara mai larga - sau cine stie mai inventeaza astia vrun razboi), dar daca as fi personalitata publica, tot n-as zice ca o sa fie nasol, ca n-o sa iesim niciodata, ca mai bine inchidem tara si plecam acasa :P...

Problema nici nu e ce zic astia... ca nu-i foarte relevant ce zic. .. problema cea mai mare e ce fac astia.

Cand aud de planuri de genul: sa fie obligate firmele sa angajeze 2 contabili full-time ... etc... pai imi sta parul ala scurt maciuca...
Iar cand aud pe oameni ca statul ar trebui sa faca nuj ce atunci chiar ca imi urca tensiunea.. daca ma intrebati pe mine statul ar fi mai bine daca n-ar facea nimic.. cel putin la noi... decat sa vina astia cu tot felul de idei cretine care nu numai ca nu incurajeaza antreprenoriatul, dar il fac aproape imposibil.

Acuma ca am un pic mai mult timp liber poate ma apuc si eu sa-mi dau liber "frustrarilor" pe un mic blog :).. va tin la curent daca trec peste lene :D....

dragon spunea...

Ah .. si am uitat de o chestie, perspectivele omului legat de criza tin de educatia si nivelul de cultura (si nu ma refer la "oameni de cultura" gen pampilici ala care a fost ministrul culturii si nici de aia cu 10 doctorate, ci despre faptul ca daca un om se apuca si citeste 2-3 carti despre economie si despre mecanizmele care misca sistemele financiare, o sa-si dea seama relativ repede cat poate sa mai dureze "criza".

gore spunea...

Horea, depui multa energie sa ne convingi ca Isarescu nu stie nimic. Probabil declaratiile sale nu sunt pe placul tau si ai si o doza de antipatie fata de el. Mie mi se pare ca faptele vorbesc. E seful BNR de aproape 2o de ani, timp in care a salvat de cel putin doua ori tara de incapacitate de plata. Prima data chiar dupa ce a fost numit in 91, cand a gasit visteria goala. Cu ajutorul lui Stolojan a luat valuta firmelor. E drept, a luat-o cu japca, dar am scapat. A doua oara in 97-98 cand n-a lipsit mult sa avem soarta Bulgariei.
Este cel mai longeviv guvernator al unei banci centrale. In 2002 a fost ales guvernatorul anului in lume de revista The Banker. Din 2002 este presedintele Clubului Guvernatorilor băncilor centrale din Balcani, Marea Neagră şi Asia Centrală. Este membru al Clubului de la Roma si al Comisiei Trilaterale.
Daca pe cei din tara ii mai poti prosti, nu cred ca poti prosti asa usor barosanii, bancherii din alte tari. E suficient sa dai un search pe net sa vezi ce se vorbeste despre el in tarile cu traditie in apa calda.
Gandeste-te care ar fi fost soarta tarii, daca la conducerea BNR s-ar fi perindat politicieni numiti, gen Bogdan Olteanu.

Akhenaton spunea...

Asa-i uite Gore are dreptate, unde mai pui ca umbla si ca un veritabil Cuza: http://www.gandul.info/news/cetateanul-isarescu-deghizat-in-cuza-umilit-de-functionara-de-la-ghiseu-5715558
Nu-mi amintesc cum se vorbea despre Bernard Madoff in revistele de specialitate, inainte sa fie arestat, insa poate Gore sa ne aduca aminte. Fara nicio paralela.

Horea spunea...

dragon! singurul lucru relevant din viata oricarui om este ceea ce face si nu ceea ce zice. Iti doresc succes cu situl!

gore!

"Horea, depui multa energie sa ne convingi ca Isarescu nu stie nimic. Probabil declaratiile sale nu sunt pe placul tau si ai si o doza de antipatie fata de el."

Gresesti! Energia pe care o depun este folosita nu pentru a convinge pe cineva ci pentru a prezenta o parere intr-o forma cat ma credibila. Convingerile s-i le formeaza mai pe urma fiecare.

Isarescu imi este chiar simpatic, ca om. Incerc totusi sa ma debarasez de simpati sau antipati atunci cand comentez prestatiile cuiva.

"E seful BNR de aproape 2o de ani, timp in care a salvat de cel putin doua ori tara de incapacitate de plata. Prima data chiar dupa ce a fost numit in 91, cand a gasit visteria goala. Cu ajutorul lui Stolojan a luat valuta firmelor. E drept, a luat-o cu japca, dar am scapat. A doua oara in 97-98 cand n-a lipsit mult sa avem soarta Bulgariei."

Observa ca le incurci din nou asa cum se obisnuieste in Roamnia.
Eu nu am comentat prestatiile pe care le descrii tu!!! Nici macar nu am fost in tara atunci. Ca sa vezi ca nu am nimic personal cu acest individ declar urmatoarele: A fost dupa parerea mea cel mai bun premier al Romaniei.

Tot conform parerilor mele! Nu poti proslavi prestatiile actuale ale unui om, bazandu-te pe reusitele din trecut, chiar in cazul in care ele ar fi fost incontestabile. Nu am spus nciodata ca Isarescu nu stie nimic am spus ca este keynesian si ca vorbeste"saramale".

Faptul ca ai urcat un deal abrupt cu masina in timp de vara, nu te va asigura nicidecum de faptul ca-l vei mai putea urca odata si iarna pe zapada si gheata. Sti si tu "iarna nu-i ca vara"

"Este cel mai longeviv guvernator al unei banci centrale. In 2002 a fost ales guvernatorul anului in lume de revista The Banker. Din 2002 este presedintele Clubului Guvernatorilor băncilor centrale din Balcani, Marea Neagră şi Asia Centrală. Este membru al Clubului de la Roma si al Comisiei Trilaterale.
Daca pe cei din tara ii mai poti prosti, nu cred ca poti prosti asa usor barosanii, bancherii din alte tari. E suficient sa dai un search pe net sa vezi ce se vorbeste despre el in tarile cu traditie in apa calda.
Gandeste-te care ar fi fost soarta tarii, daca la conducerea BNR s-ar fi perindat politicieni numiti, gen Bogdan Olteanu."

Cu Bogdan Olteanu nu vreau sa-mi pierd timpul pentru ca nu merita. In ceea ce priveste pozitiile lui Isarescu, barosani etc. nu ma intereseaza. vezi bine si tu ca ele nu rezolva problemele tarii.

Ca o paranteza: Bernake si daca nu ma insel si "Dumnezeu", au fost declarati oamenii anului in doua reviste diferite, asta in timp ce America se scufunda.

dragon spunea...

@Horea:
Gata, mi-am scris prima postare. Blogul de fapt l-am creat ca sa organizez un pic ideile pe care vreau sa le impartasesc. Nu stiu daca am dreptate sau nu, ideile mele nu sunt idealuri batute in cuie, sunt doar pareri nascute din perspectiva experientelor de pana momentul scrierii postarilor. Daca ai chef sa citesti si sa dai cu parerea esti invitatul meu, la fel si altii care doresc:
http://contemplari-si-altele.blogspot.com/

kaboom spunea...

Ce argument! "Este cel mai longeviv guvernator al unei banci centrale." Asta e ca si mancarea de la cantina: nu-i buna, da-i multa! Bravos!
Continuam: "Daca pe cei din tara ii mai poti prosti, nu cred ca poti prosti asa usor barosanii, bancherii din alte tari"
Si ma rog, barosanii aia care se spala cu apa calda, or fi pogorat de pe luna? Ca din cate stiu eu, criza isi are originea prin tarile astea cu multa apa calda...prea multa.
Mos Craciun nu exista, crede-ma pe cuvant, iar faptul ca tu admiri pe cineva doar pt ca e dintr-o tara civilizata, se numeste prejudecata pozitiva.

gore spunea...

E la moda acum sa dai in banci si bancheri. Un pic de teoria conspiratiei, niste personaje controversate, niste banci rele care tot ridica dobanda datornicilor. Mai adaugi si un pic de masonerie, mai niste filmulete de pe youtube care ne explica de unde vin si unde pleaca banii. Uite asa se naste un adevarat folclor bancar, cu legende, blesteme si cantece de haiducie.
Interesant e ca pe vremea cand lucrurile pareau sa mearga bine, nu se plangea nimeni de sistem. Bancile fabricau bani cu nemiluita, oamenii cheltuiau cu nemiluita bani inexistenti si cu totii erau fericiti. Greenspan era atunci Dumnezeu. Acum ca datoriiile au ajus la scadenta, Greenspan e de vina pentru ca banca mi-a dat bani sa cheltuiec prea mult. Iar daca Greenspan nu mai e, poate fi de vina si Bernanke, Isarescu, Vasilescu sau Xulescu, bancher sa fie.
Acum cazi usor in ridicol daca pui la indoiala vina exclusiva a bancilor in geneza crizei. Se gasesc o multime de binevoitori sa te urecheze condescent, "taci ca esti prost".
Demersul meu nu e in apararea bancilor sau bancherilor. Astia sunt o specie aparte si se descurca singuri. Din pacate, asta e sistemul financiar si nu avem ce pune in locul lui. Va trebui sa mergemm tot cu el in continuare, asa ca nu are rost sa il negam. Si mai vreau sa subliniez rolul consumatorului iresponsabil in criza actuala. Am trait o vreme peste ocean si am vazut pas cu pas cum s-a nascut criza. O vina si mai mare are politicul, care a incurajat sistemul. Aparenta bunastare, dublata de controlul eficient al individului prins intr-un paienjenis de obligatii, nu putea sa nu surada guvernelor, mari consumatoare de apa calda.
O si mai mare vina are politicul in gestionarea crizei. Nu mastodontii financiari sunt de vina ca au fost ajutati de stat. Ci cei care i-au ajutat. Bush junior, Obama la ei. Basescu si Boc la noi. Si toata shleata de politruci care roiesc in jurul lor.

Horea spunea...

Gore! Ai dreptate! Vina este de ambele parti, consumatorul trebuind si el sa fie facut responsabil. Vina cea mai mare este dupa parerea mea si totusi de partea bancilor, a politicului si ai mai marilor lor.

" Din pacate, asta e sistemul financiar si nu avem ce pune in locul lui. Va trebui sa mergemm tot cu el in continuare, asa ca nu are rost sa il negam."

Asta este sistemul financiar de acum, avand drept consecinta rezultatele pe care le vezi. Orice sistem poate fi inlocuit sau inbunatatit. In momentul de fata tind sa cred ca asta va fi deznodamantul actualei crize. Interesant va fi sa vedem si pretul pe care va trebui sa-l platim

kaboom spunea...

Pai daca vina e a tuturor, de ce unii trag ponoasele, iar altii doar foloasele. Si inca ceva: si in toiul fierbintelii creditelor inconstiente erau persoane care criticau ceea ce se intampla, dar vocile lor nu se auzeau din cauza reclamelor la credite si a agitatiei(de tip piranha care au simtit sange) din banci.
Mie unul mi-a mirosit urat de la bun inceput toata situatia si fac parte din cei care si-au pus ochelari de cal, nevrand sa asculte binevoitorii care strigau la toate colturile ca creditul e motorul economiei.

gore spunea...

Kaboom, una dintre persoanele care critica ceea ce se intampla era Isarescu. El a atras atentia asupra deficitului urias si asupra gradului prea ridicat de indatorare (se ajunsese cu rata pana la 70% din venituri). Tot Isarescu vorbea acum 2 ani de preturile prea mari la locuinte si a pomenit pentru prima data termenul de bula imobiliara. In plin avant al creditelor, BNR a impus micsorarea gradului de indatorare, in protestul bancilor comerciale.
Cu ce e de vina o banca daca clientii sunt inconstienti? Bancile nu sunt institutii caritabile, sa aiba grija de bugetul clientului. Si acum se fac reclame la credite sau leasing pentru masina cu 0% avans. Pai daca nu eti in stare sa dai macar un 20% din pret, cum o sa platesti ratele? Ce-ar fi sa-mi iau eu cu 1500 lei salar un BMW? Si apoi sa plang ca banca rea mi l-a luat inapoi, dupa ce eu am platit taxe si 2-3 rate. 3 luni ma vede toata lumea in BMW. Parchez unde vrea muschii mei, pe trotuar, in mijlocul strazii, in fata garajelor - ce poola mea, doar am BMW.

AristotelCostel spunea...

@gore

tata grinspen a transformat capitalismul in financiarism sau japitalism dupa 2000, incurajand buloacele creditarii si... consecinta... imobiliare.

Asemeni "personalului TESA" din Romania pre'90, o garla de "megadescurcareti" (in opinia ta) plimba ursu' pe foarte multi bani.

Isarescu manca rahat acu' 2 ani. In timp ce te prostea pe tine la TV, oferea bancilor onoarea... cresterii gradelor de indatorare. Nu stiu daca-i bine sa-ti spun de fiica-sa si investitiile ei imobiliare ca intram pe taramul... conspiratiilor. :)

kaboom spunea...

@gore: Cam usor ai ajuns de la Isarescu la BMW. Si eu am BMW si nu parchez "unde vrea muschii mei"! Dar asta e alt subject! Ai deraiat!
PS
Lui Isarescu i-au sustras acum cativa ani u X5 :))

Flavian spunea...

O sa ziceti probabil ca articolul asta e rautacios: Mama Omida, mai bună la ghicit ca Isărescu

Horea spunea...

Ca sa vezi! Cineva s-a straduit totusi sa comaseze toate porcariile prezise de Isarescu. Mi-am dorit acest lucru atunci cand expuneam filmul cu ineptiile lui Bernanke si iata-mi dorinta implinita.

In caz ca cineva, ar putea interpreta acest articol ca fiind unul rautacios rautacios, nu are decat. Dupa parerea mea, rautacios este acela care neaga realitatea, pana si atunci cand ea i se uita direct in ochi.

Isarescu si politicul au dat-o in bara. Indiferent de cauzele care au dus la tampeniile rostite, incompetenta sau minciuna, prognozele arata un singur lucru: Cei ce conduc astazi institutii importante si tara, nu sunt in stare sa o faca.

Cu cat mai repede ar dispare acesti oameni din pozitiile pe care le au, cu atat mai bine i-ar merge Roamniei. Nu-mi fac iluzii! In loc sa dispara vor continua sa duca tara de rapa exact asa cum m-am asteptat s-o faca.