Bun venit la o pagina socio-economico-politica!

Doua din componentele enuntate, politica si economia nu pot exista una fara de alta."Unde-i economie apare banul, langa ban apare politicul" Horea Mihaltan

Acumularea de cunostinte este primul pas spre orice reusita" Horea Mihaltan

Intelege ceea ce faci! " Horea Mihaltan

Un om interesat poate invata orice." Horea Mihaltan

Un popor cu mentalitate ignoranta va alege politicieni ignoranti, osandindu-se astfel la un trai ignorat" Horea Mihaltan

Mentalitatea este piatra de temelie a societatii" Horea Mihaltan

Nici o societate nu poate fi mai buna decat constructorii ei"
Horea Mihaltan

Lectura este un lucru benefic cu o conditie! Daca intelegi ceea ce citesti". Horea Mihaltan

A invata este o prestatie, a preda este o arta. Sublimul este cand ii faci pe altii sa inteleaga, ceea ce ai invatat." Horea Mihaltan

Oamenii nu-si schimba caracterul, isi schimba doar mastile cu care vor sa-l acopere. Horea Mihaltan

Daca schimbi felul in care privesti lucrurile, lucrurile se schimba". Wayne Dyer

Democracy is when the indigent, and not the men of property, are the rulers." - Aristotle





luni, 1 martie 2010

I am impressed!

Ionut "gura de aur" a facut cerere. Cererea i s-a aprobat si iata-l pe economistul si directorul de la FP cu un salar lunar de 4800 Ron si fara bonusuri. Am ramas impresionat! Gestul lui Ionut nu este de fapt un subiect tipic pentru aceasta pagina, dar tine de economie. Chiar daca unii oameni confunda subiectele economice cu prognoze si cifre plictisitoare, economia este mult mai mult decat atat. Salariul pe care il primesti tine de economie, economisirile pe care le faci tin de econimie, leii pe care ii scoti din buzunar ca sa-ti cumperi pana si o bere, tin de economie etc.

In caz ca majoritatea cetatenilor dintr-o tara, ar intelege aceste lucruri mai bine, sunt aproape sigur ca nu am fi ajuns acolo unde suntem. Ionut Popescu nu poate fi laudat pentru analizele economice pe care le-a facut, din pacate. L-am criticat de multe ori cu ocazia unor articole din media in care isi expunea parerile. Acum, trebuie insa sa il laud, ar fi nedrept sa las gestul domniei sale fara o remarca pozitiva. O cerere facuta pentru scaderea unui salar este pionerat in Romania, gestul putand sa intre in cartile de istorie.

Am citit despre gestul domnului Popescu in Cotidianul. Sunt absolut sincer cand va spun ca inca nu m-am dezmeticit. In momentul de fata nici nu stiu ce sa cred, gandindu-ma ca Boc va dezminti maine stirea, asa cum stie el sa dezminta totul dupa o zi. Poate o sa credeti ca am inebunit de fac atata valva, dar nu uitati ca suntem in Roamnia. In Suedia un asemenea gest ar fi trecut neobservat pentru ca se pierdea printre alte 100. In Romania gestul ramane deocamdata unicat, facand o gaura vizibila in zidul construit din murdarie postdecembrista.

7 comentarii:

gore spunea...

Eu nu sunt prea impresionat. A fost desemnat presdintele FP in ideia de a avea pe cineva cu salar mai mic. Cererea asta de diminuare a salariului a facut sigur parte din conditiile de angajare. Unde mai pui ca da bine la public. Si eu as vrea sa ma angajez undeva macar pe jumate din suma asta si promit ca semnez ca sunt de acord cu reducerea salariului de la 30000 la 2400 lei.
In general nu sunt prea impresionat de dl. Popescu. Il tin minte ca ministru de finante cand a introdus cota unica. Parea o treaba buna, dar s-a dovedit paguboasa. Imediat s-au trezit ca nu au destui bani si a inceput sarabanda cresterii impozitelor: impozit pe dobanzi de la 1 la 16%, pe dividende de la 5 la 16%, pe castigurile bursiere, pe tranzactiile imobiliare, impozitul pe venit la microintreprinderi de la 1,5 la 3%, cresteri de accize la carburanti, alcool, gaz si curent. In plus, vestita cota unica a dus la polarizarea extrema a societatii, la cresteri nejustificate de preturi la imobiliare.
Din punctul meu de vedere, dl. Ionut Popescu nu a fost niciodata altceva decat un ziarist. Nu intelg care sunt meritele sale incat sa fie numit intr-un asemenea post.

Anonim spunea...

off topic: un comentariu distractiv
http://www.times.ro/previziuni/vala/soros-ataca-pula-botswaneza-cu-toate-fundurile-pardon-fondurile

Horea spunea...

Vezi gore aici se deosebeste felul meu de gandire de felul de gandire romanesc.

Cand e vorba de prestatii eu nu judec oamenii. Fac judecarea prestatiilor, fara sa tin cont de prietenii, relatii de familie, simpati antipati. Mai mult, incerc sa-mi judec propriile prestatii la fel de dur ca si pe ale celorlalti.

Observa! Vorbim de lucruri total diferite. Eu vorbesc de gestul facut de Ionut privind salariul sau si de nimic mai mult, in timp ce tu, vorbesti de prestatiile sale ca ministru etc.

Mai faci o afirmatie care ma surprinde!

"Cererea asta de diminuare a salariului a facut sigur parte din conditiile de angajare."

Daca ai dovezi convinge-ma! Daca nu, te-ai alaturat deja celorlalti romani care traiesc din zvonuri si presupuneri.

Zvonurile si presupunerile nu sunt adevaruri si se nasc de obicei din antipatii si invidie. Iti garantez ca ele nu vor duce niciodata la nimic bun sau constructiv.

Observa aceeasi atitudine in politica, atitudine care a contribuit la ducerea de rapa a tarii. Nu-mi place de cineva o sa-l fac cu oua si otet indiferent de ceea ce face. Invers, imi place de cineva, vezi cazul lui Basescu, il votez indiferent de ce face sau mai bine zis de ce nu face pentru tara.

Ca o concluzie: Ionut Popescu poate fi jurnalist, precum spui tu, poate sa fi fost un ministru slab, si poate sa nu-si merite nici postul de director in care se afla.

Lipsele de prestatii sau prestatiile defectuoase dintr-un domeniu sau altul nu pot si nu au voie sa sterga o pretsatie pozitiva din palmaresul nimanui.Nu sunt un fan al lui Ionut Popescu, am demonstrat-o de nenumarate ori.

In privinta gestului de a-si reduce cu salariul, nu ai reusit insa sa ma convingi. Pana mai am energie si chef ca sa duc acest site mai departe, voi incerca sa scot in evidenta atat raul cat si binele din pretsatiile unui om. Voi face asta tocmai pentru a mentine caracterul constructiv al paginii.

Cand ma refer la bine sau rau, vreau sa spun bine sau rau pentru comunitate. Viata particulara a oamenilor nu ma intereseza pentru ca nu e de nasul meu, asa cum nu e de fapt de nasul nimanui.

kaboom spunea...

I am not impressed at all...dimpotriva!

gore spunea...

Horea, ai trait atata timp in Suedia incat ai inceput sa judeci oamenii dupa criteriile de acolo. Din pacate Romania nu e Suedia. Nu e nici macar Ungaria. Recunosc ca antipatiile pot genera reactii deplasate. Si invidia, dar nu in cazul meu.
Am trait si eu un timp in afara Romaniei. Cat am stat acolo am uitat tot ce-a fost rau si au ramas numai amintirile frumoase. M-am intors plin de energie si de ganduri bune. Pe Otopeni am primit primul soc. Coborat din avion, abia asteptam sa intru in prima toaleta. Acolo m-a intampinat o femeie de servici: Alo baa.., aici lucrez io, nu se vede? Du-te dincolo la femei.
Asta e Romania. Si demnitarii ei o reprezinta bine. Uita-te ce averi au acumulat si o sa iti dai seama ce motivatii stau in spatele lor. Or fi cativa mai modesti si mai cu bun simt, dar Ionut Popescu nu e printre ei. Antipatia m-a determinat sa trec peste gestul lui si sa judec prestatia ca ministru. Dar la fel facem cu totii - suntem oameni. Inclusiv tu judeci oficialii BNR dupa declaratiile lor publice, fara sa tii cont ca daca ceva functioneaza bine in Romania, e BNR-ul
Sigur ca nu am dovezi in ce priveste afirmatia mea, dar situatia la FP a fost intens mediatizata. Acolo era o presedinta platita cu sume astronomice si cu contract pe cativa ani. A fost schimbata tocmai datorita salarului prea mare, chiar cu riscul platii despagubirilor contractuale. E la mintea cocosului ca nu s-a facut asta pentru a aduce un alt om la fel de bine platit. In schimb cineva a avut grija ca lumea sa afle imediat cat i-a scazut salariul noului presedinte. Daca aflam de asta peste un an, as fi zis ok, tot respectul. Dar Popescu a procedat ca si Becali cand da bani. Intai cheama televiziunea, apoi da banii.

Horea spunea...

Gore!
Hai s-o luam babeste!

"Horea, ai trait atata timp in Suedia incat ai inceput sa judeci oamenii dupa criteriile de acolo"

Pai tocmai aici gresesti. Nu judec oameni judec fapte.

"Din pacate Romania nu e Suedia. Nu e nici macar Ungaria. Recunosc ca antipatiile pot genera reactii deplasate. Si invidia, dar nu in cazul meu."

Perfect de cord cu tine in ceea ce priveste prima parte cu Suedia si Ungaria. Inceea ce priveste invidia, vorbeam de ea in general. Nu te cunosc si ca atare nu mi-as fi permis sa te fac invidios.Nu eram eu acela care combateam concluziile trase din presupuneri?

"Am trait si eu un timp in afara Romaniei. Cat am stat acolo am uitat tot ce-a fost rau si au ramas numai amintirile frumoase. M-am intors plin de energie si de ganduri bune. Pe Otopeni am primit primul soc. Coborat din avion, abia asteptam sa intru in prima toaleta. Acolo m-a intampinat o femeie de servici: Alo baa.., aici lucrez io, nu se vede? Du-te dincolo la femei.
Asta e Romania. Si demnitarii ei o reprezinta bine. Uita-te ce averi au acumulat si o sa iti dai seama ce motivatii stau in spatele lor."

Suntem iar pe aceeasi lungime de unda. Ma doare cand spun, dar popor mai badaran decat poporul care populeaza aceasta tara trebuie sa cauti. Sunt ca oriunde si exceptii, precum spui, dar din pacate destul de putine.

"Or fi cativa mai modesti si mai cu bun simt, dar Ionut Popescu nu e printre ei. Antipatia m-a determinat sa trec peste gestul lui si sa judec prestatia ca ministru."

Aici intervine neintelegerea! Nu am spus niciodata ca Ionut ar fi modest, nu il cunosc. Ma bucur ca recunosti ca ti-e antipatic se pare ca aici am avut dreptate, desi afirmatia am facu-to tot in mod general.

Horea spunea...

continuare....

Sincer sa fiu nici mie nu mi-e simpatic dar eu vorbeam despre gest. As fi laudat gestul indiferent de cine l-ar fi facut tocmai pentru ca in Romania nimeni nu-ti da nimic toti vor sa-ti ia tot ceea ce ai. Pana acum toti si-au adaugat la salarii GESTUL devenind astfel un gest de pionerat.

"Dar la fel facem cu totii - suntem oameni. Inclusiv tu judeci oficialii BNR dupa declaratiile lor publice, fara sa tii cont ca daca ceva functioneaza bine in Romania, e BNR-ul"

Di nou, eu judec prestatiile oamenilor. In Roamania nu mai functioneaza dupa parerea mea aproape nimic in afara de uzinele Dacia. Nu cred ca functionarea lor ar fi o prestatie a BNR. Nu stiu daca ai vazut cifrele de "crestere" economica de azi voi reveni la ele intr-un articol. A ascunde murdaria pe care o face politicul sub pres, este dupa parerea mea complicitate.

Nu pot sa fiu impresionat de asemenea gesturi, indiferent de la cine ar veni. Nu cunosc personal pe nimeni din BNR. Nu stiu nici daca afirmatiile facute vin din incompetenta sau rea vointa. Vad insa un lucru! BNR are spatele intors catre tara ca si politicul.

"Sigur ca nu am dovezi in ce priveste afirmatia mea, dar situatia la FP a fost intens mediatizata. Acolo era o presedinta platita cu sume astronomice si cu contract pe cativa ani. A fost schimbata tocmai datorita salarului prea mare, chiar cu riscul platii despagubirilor contractuale. E la mintea cocosului ca nu s-a facut asta pentru a aduce un alt om la fel de bine platit."

Nu o cunosc pe doamna in cauza si nici nu stiu care a fost salariul ei real decat din ziare. Daca ziarele nu mint, salariul ei lunar era de peste 13 000 euro, la plecare a mai dus cu ea inca cca o jumatate de milion.De aici si pana la 4800 de lei este un "pas"! Ma intreb? Oare ce a impiedecat-o pe aceasta doamna care-si compara locul de munca cu unul din America sa faca un gest asemanator cu cel al lui Ionut? Asta, inainte de-a fi fost data afara. Am inteles desigur ca miscarea a avut si un iz politic dar totusi.