Bun venit la o pagina socio-economico-politica!

Doua din componentele enuntate, politica si economia nu pot exista una fara de alta."Unde-i economie apare banul, langa ban apare politicul" Horea Mihaltan

Acumularea de cunostinte este primul pas spre orice reusita" Horea Mihaltan

Intelege ceea ce faci! " Horea Mihaltan

Un om interesat poate invata orice." Horea Mihaltan

Un popor cu mentalitate ignoranta va alege politicieni ignoranti, osandindu-se astfel la un trai ignorat" Horea Mihaltan

Mentalitatea este piatra de temelie a societatii" Horea Mihaltan

Nici o societate nu poate fi mai buna decat constructorii ei"
Horea Mihaltan

Lectura este un lucru benefic cu o conditie! Daca intelegi ceea ce citesti". Horea Mihaltan

A invata este o prestatie, a preda este o arta. Sublimul este cand ii faci pe altii sa inteleaga, ceea ce ai invatat." Horea Mihaltan

Oamenii nu-si schimba caracterul, isi schimba doar mastile cu care vor sa-l acopere. Horea Mihaltan

Daca schimbi felul in care privesti lucrurile, lucrurile se schimba". Wayne Dyer

Democracy is when the indigent, and not the men of property, are the rulers." - Aristotle





sâmbătă, 11 septembrie 2010

Euro-franc, franc-forint

Ca sa satisfac curiozitaea lui Akhenaton voi expune in acesta postare graficul promis euro-franc. Euro este dupa cum se vede intr-un trend descendent intens fata de valuta elvetiana, atingand totusi saptamana trecuta un suport demn de remarcat. In perspectiva scurta de timp acest suport ar trebui sa tina piept tendintelor de depreciere euro.
In caz ca o va face, lucru foarte probabil dupa cum spuneam, valuta comunitara ar trebui sa se aprecieze fata de franc. Intervalul maxim pe care euro l-ar putea atinge in cazul in care suportul se va comporta conform asteptarilor mele este cel afisat si marcat cu albastru. Tot cu albastru am marcat si intervalul de suport de care vorbeam. Oricum, la ora actuala biasul euro fata de franc este negativ pe toate fronturile. Un asemenea bias" rosu ca focul" avertizeaza de obcicei o posibila schimbare temporara de trend.

Forintul nu sta nici el mai bine! Din punct de vedere tehnic ar trebui sa-i produca domnului Victor Orban dureri cumplite de stomac. O formatiune numita in analiza tehnica saucer, tradus in romana ceasca, uite ca vrand nevrand ajungem din nou la raposat, ma sperie. Formatiunile de genul celei numite nu sunt piatra de biserica dar merita remarcate. Cea expusa este una ca in manualele de specialitate.

Observa potentialul de apreciere al francului calculat de mine, cca 10%. Primul suport care ar putea opri deprecierea probabila si temporara a francului fata de forint este suprafata lui Ceausescu marcata cu sageti rosii. Al doilea suport este intervalul marcat cu sageti verzi in dreptul urechii lui Nicu. Atingerea acestui ultim suport este totusi un scenariu mai putin probabil in momentul de fata! Nicu si-ar fi dorit cu siguranta urechile neatinse.

In cazul in care francul se va comporta conform semnaleleor tehnice pe care le arata, domnul Marco ar trebui sa-si adune ceata de ministri UDMR de care a fost atat de multumit si sa-i trimita la Budapesta. Tara vecina va avea nevoie de tot ajutorul pe care il va putea primi. Spun ajutor pentru ca nu am nici un dubiu in privinta faptului ca ministri amintiti vor grabi falimentul Ungariei, asta mai ales daca vor cere si ajutorul colegilor romani din cabinetul Boc al cincilea. Falimentul si restructurarea finantelor este in opinia mea singura masura plauzibila pentru insanatosirea tarilor "fitil".

Veti vedea mai apoi laudele care lise vor aduce in cartile de istorie lui Boc Basescu si Marko.

Pana atunci insa sa traiti jupuiti bine!

10 comentarii:

Anonim spunea...

Buna ziua! Va urmaresc intens articolele de ceva timp...sunt insa profan in ale burselor...as dori un sfat de la dvs...daca ati avea un depozit in RONI, in ce i-ati transforma acum (intr-o luna sau maxim in 2 luni)? in dolari sau euro? credeti ca dolarul se va aprecia pe termen mediu (6luni, 1 an) la mai mult de 1,25 fata de euro? va ajunge euro la sub 1,2$? multumesc anticipat.

Anonim spunea...

nedumerire: Ati oprit posibilitatea de a comenta ca anonim?

Horea spunea...

Anonim,eu cred in dolar dar nu lua asta ca o recomandare. Personal am cumparat dolari, asta ninsemnand ca am intotdeauna dreptate. Ma feresc de recomandari tocmai pentru a nu face rau altora. Succes!

Horea spunea...

Nicidecum!

gore spunea...

Si eu credeam in dolar, pe vremea cand era mai tare ca euro. Mi-am bagat toate economiile in dolari. Am cumparat cu 33.000 si am sfarsit in cativa ani prin a vinde cu 28.000. Asa se fac averile... de catre altii. Noi pierdem, altii, mai initiati, castiga.
Acum nu mai cred in nimic. Pana la urma am observat ca, pe termen lung, cine a tinut banii in lei a avut mai putin de pierdut.
Cat despre Ungaria, eu nu cred in falimentul ei. Prin natura serviciului, merg des in Ungaria si am vazut cum a evoluat situatia acolo, de la belsugul de acum 3 ani la austeritatea de acum.
Oamenii sunt constienti de sitautia tarii si sunt mult mai cumpatati, nu mai risipesc banii.
In schimb au ce nu am avut noi niciodata. O infrastructura cu adevarat europeana. O economie functionala, in special o agricultura functionala care va tine in frau preturile la alimente, indifereant care va fi situatia forintului. O clasa politica responsabila. Politicienii unguri mai sug si ei din banul public, dar nu cu atata nesimtire ca ai nostri. In plus, fac si treaba pentru comunitate.

Horea spunea...

gore, sunt de acord cu tine in ceea ce priveste faptul ca guvernul actual maghiar este unul mult mai responsabil decat cel precedent.

Tocmai de acea, exemplul Ungariei va fi unul care demonstreaza cat de greu e sa refaci ceea ce au distrus altii.

Cu toata infrastructura etc. situatia forintului nu este indiferenta, asta din moment ce tu iti faci castigurile in valuta nationala, trebuind sa-ti platesti datoriiile imense in franci.

Asta mai ales nu atunci cand valuta elvetiana se intaraeste zilnic fata de forint, marind datoriile tarii si mai mult, cu un procent corespunzator.

cornel spunea...

Horea, din punctul meu de vedere ceea ce ai prezentat tu nu este o formatiune "saucet" ci una up with handle". Adica nu o farfurie ci o cupa asa cum sugerezi si tu la un moment dat.

Bine, bine..am putea spune, dar in viziunea AT , nuantat vorbind, una e sa mananci pilaf si alta e sa sorbi o cafea.

Oricum formatiunea pana in momentul prezent, e ca sa zic asa, "ca la carte".

Am atasat si eu un chartzic e desrtul de edificator in privintaa asta.

Fara proiectii si alte ferestre de pret si timp

http://www.fileden.com/files/2009/6/11/2473331//usdchf19.49.gif

Horea spunea...

cornel, cup este intr-adevar mai corect, farfurii cu urechi exista mai putine. Termenul saucer este totusi folosit de multi.

Anonim spunea...

@Horea
Thx ptr raspuns...deci tu mizezi pe dolar...crezi ca va ajunge in 1-2 ani la egalitate cu euro? impresia mea e ca FED il tin jos, apropiat ca valoare cu dolarul canadian si cu pesosul mexican, tocmai ptr ca tranzitia catre amero sa fie lina. ce zici de ipoteza asta?

Horea spunea...

Anonim, impresia mea este ca FED nu poate influenta valoarea dolarului decat pentru moment.

Am repetat acest lucru pana la durere si, am incercat sa-l demonstrez chiar azi prin intermediul graficului dolar yen.

In rest perspectiva de care vorbeam este una medie in primul rand: 6luni-1 an.