Bun venit la o pagina socio-economico-politica!

Doua din componentele enuntate, politica si economia nu pot exista una fara de alta."Unde-i economie apare banul, langa ban apare politicul" Horea Mihaltan

Acumularea de cunostinte este primul pas spre orice reusita" Horea Mihaltan

Intelege ceea ce faci! " Horea Mihaltan

Un om interesat poate invata orice." Horea Mihaltan

Un popor cu mentalitate ignoranta va alege politicieni ignoranti, osandindu-se astfel la un trai ignorat" Horea Mihaltan

Mentalitatea este piatra de temelie a societatii" Horea Mihaltan

Nici o societate nu poate fi mai buna decat constructorii ei"
Horea Mihaltan

Lectura este un lucru benefic cu o conditie! Daca intelegi ceea ce citesti". Horea Mihaltan

A invata este o prestatie, a preda este o arta. Sublimul este cand ii faci pe altii sa inteleaga, ceea ce ai invatat." Horea Mihaltan

Oamenii nu-si schimba caracterul, isi schimba doar mastile cu care vor sa-l acopere. Horea Mihaltan

Daca schimbi felul in care privesti lucrurile, lucrurile se schimba". Wayne Dyer

Democracy is when the indigent, and not the men of property, are the rulers." - Aristotle





duminică, 23 octombrie 2022

Long time no see

Nu am mai scris de mult pe blog pentru ca nu am avut nimic nou de comunicat. Cu toate ca bursa s-a depreciat, mai mult decât mă așteptam si dobânda de 10 ani s-a apreciat, peste nivelul elipsei pe care am pus-o intr-o postare mai veche.

Ce cred eu ca urmează? Un ultim val de apreciere despre care v-am vorbit. Dar, cu un punct de plecare inferior nivelului preconizat de mine. În ansamblu, scenariul meu de durata nu s-a schimbat cu nimic. Scenariul de durata scurta a fost schimbat însă de piața, prin faptul ca valul de depreciere a fost prelungit. Atât în timp cât și din punct de vedere a valorii sale.

Pe langa cele spuse mai exista o afirmație pe care am făcut-o. Care s-ar putea dovedi a fi greșita! Dar acest lucru îl vom afla mai târziu. Spuneam ca este probabil, ca acest ultim val sa depășească maximele absolute făcute de indicii pe care i-am studiat. Acum, aceasta afirmație pare a fi mult mai nesigura decât atunci când am făcut-o prima data. Conform semnalelor pe care le văd în piața.

Precum știm, cu toții, piața îsi poate schimba brusc cursul, în orice direcție și în orice moment! Pentru ca mișcările ei sunt bazate pe schimbări psihologice, ca atare, schimbări de percepții care apar în rândul investitorilor. Urmeaza doua grafice 1. Indicele Sp500 din SUA. Care ar trebui sa urce destul de rapid spre nivelele elipsei pe care o vedeți. 2. Dobânda de 10 ani, tot din SUA, ar trebui sa se deprecieze. Într-o prima faza, spre nivelul primei elipse pe care o vedeți in grafic.



La aceste nivele vom afla dacă SP isi va putea continua aprecierea sau nu. Precum și dacă, dobânda de 10 ani isi va putea continua deprecierea sau nu, spre a doua elipsă. 

Oricum ar fi, în cazul în care se va dovedi ca scenariul meu de durata lunga este corect, după aceasta ultima apreciere a SP500, ar trebui sa urmeze un val lung și urat de depreciere. Pe scurt; continui sa cred ca omenirea va intra intr-o era întunecata, ale cārei efecte vor fi simțite pretutindeni, de către majoritatea zdrobitoare a cetățenilor. Cel mai bine o vor duce, ca întotdeauna, cei care ne-au băgat în cācat și finanțatorii acestora. Fapt pentru care “era" ar trebui sa fie îmbibată în conflicte tot mai mari; mișcări populare, acțiuni militare etc.

Doresc sa închei aceasta postare prin a va atrage din nou atenția! Ceea ce am scris se bazează pe percepții strict personale. Înrădăcinate în legătura indestructibilā pe care o văd EU, între cauza și efect. Cauzele efectelor pe care le văd venind sunt multiple. Dar cea mai importanta, în opinia mea este; bătălia politico-economică, începuta deja de marile puteri, pentru hegemonia mondiala. Pentru ca, hegemonia SUA a luat-o la vale în urma unor abordări care au dat lovituri seriose democrației de tip occidental. Europa se scaldă și ea în aceleași ape, rezultatul fiind înflorirea extremismului.

Un efect concret al acestui proces pe care numai orbii refuza să-l vadă, este: Presedintele SUA, cel mai puternic om al planetei are probleme cognitive serioase. Dar, cineva il tine in scaun! Ba mai mult! El si-a anuntat candidatura pentru încă un mandat, ceea ce mi se pare noaptea minții. Un asemenea lucru nu ar fi posibil intr-o democratie functionala, doar intr-una mimata, condusa de grupuri de interese. Și acest lucru mie nu-mi miroase a bine, deloc.



Niciun comentariu: