Bun venit la o pagina socio-economico-politica!

Doua din componentele enuntate, politica si economia nu pot exista una fara de alta."Unde-i economie apare banul, langa ban apare politicul" Horea Mihaltan

Acumularea de cunostinte este primul pas spre orice reusita" Horea Mihaltan

Intelege ceea ce faci! " Horea Mihaltan

Un om interesat poate invata orice." Horea Mihaltan

Un popor cu mentalitate ignoranta va alege politicieni ignoranti, osandindu-se astfel la un trai ignorat" Horea Mihaltan

Mentalitatea este piatra de temelie a societatii" Horea Mihaltan

Nici o societate nu poate fi mai buna decat constructorii ei"
Horea Mihaltan

Lectura este un lucru benefic cu o conditie! Daca intelegi ceea ce citesti". Horea Mihaltan

A invata este o prestatie, a preda este o arta. Sublimul este cand ii faci pe altii sa inteleaga, ceea ce ai invatat." Horea Mihaltan

Oamenii nu-si schimba caracterul, isi schimba doar mastile cu care vor sa-l acopere. Horea Mihaltan

Daca schimbi felul in care privesti lucrurile, lucrurile se schimba". Wayne Dyer

Democracy is when the indigent, and not the men of property, are the rulers." - Aristotle





luni, 7 mai 2012

Inca o veste buna



Ce spuneti tovarasi? Sunt astia cumva politicieni? Sau sunt bugetarii care vor impinge economia inainte?Observa cu cate seninatate vorbesc cei intervievati, politicieni si bugetari, despre virusul furtului cu care foarte multi romani sunt infectati imediat dupa nastere. Vorbesc despre el ca despre un lucru absolut natural si normal, de parca ar fi vorba de un pahar de vin pe care l-au baut dupa o masa de mititiei. Am spus vorbesc ca sa par totusi un gentleman, pentru ca cei mai multi dintre protagonisti nici sa vorbeasca nu stiu. Poate o fi avand si ei doctorate de la Standford.

Crezi cumva ca exista tari numite civilizate si cu un nivel de trai decent unde ai mai putea face un asemenea film? "Saracia" romanesca se vede de fapt pretutindeni. Oglindita de palatele si de puzderia de masini parcate pe trotuare, in copaci, si pe acoperisuri. Bunuri rezultate in cea mai mare parte din jefuirea statului, a banului public. Te mai miri atunci ca votacul este exact ca cel pe care il alege? Si te mai miri ca nici macar un prim ministru nu mai are optiuni? Trebuind sa inlocuiasca un minstru de "Stanford" cu unul de "tombola". Implicat si el desigur in "afaceri" cu statul. Pentru ca in economia de paiate din Romania alte afeceri nu exista. Ma refer desigur la afacerile profitabile.

Pai pentru asta se scuipa romanasul pe forumuri. Pentru ca fiecare spera sa-i vina si lui randul. Adevarat graia anonimul care mi-a declarat programul politic o utopie. Uitand totusi sa adauge un lucru foarte important. In Romania! Cineva facea aici pe site comentarii despre justitie. Ce justitie? Este de parca ai vorbi de ploi in Sahara. Justitiarul vine din popor precum ploaia din nori. Din cei pe care nu-i prea gasesti in desert. Imi place totusi felul in care se poate scandaliza un roman atunci cand aude ca celalalt a furat din  ceea ce crede el ca i s-ar fi cuvenit lui. Situatia Romaniei nu mai este asadar de mult una politica. Este pur si simplu doar una creata exclusiv de menatlitate.

Ps. Sugerez Pro TV-ului sa schimbe numele emisiunii. Din Romania te iubesc, in: Romania te iubesc asa de mult incat vreau sati-o trag in fiecare zi.

10 comentarii:

Anonim spunea...

Azi am ras nitel...mancam o inghetata de 1 Ron intr-un McDonalds si priveam catre un monitor pe care se plimbau niste stiri pe banda de jos. Am vazut urmatoarea stire: "in urma rezultatelor alegerilor din Franta si Grecia, bursele si pretul petrolului au coborat cu..."

Ma bufnit rasul si mi-am adus aminte de ce spuneati domnul Horea, ca va urma exact acest gen de stiri dupa ce vor incepe bursele sa cada ...HAHAHA!!!

George

Anonim spunea...

se scrie M-a bufnit..scuze pt greseala de ortografie

George spunea...

Toate astea se intampla din cauza lipsei de justitie in romania. Daca nimeni nu a patit nimic de ce sa nu mearga treaba in continuare? Daca de 20 de ani se fura fabrici cu totul de ce sa nu se fure si cateva pensii "amarate"? Mai conteaza?
In acest moment incep sa ma gandesc daca nu as da si eu o teapa statului dupa ce timp de 20 de ani ai mei parinti, doar au platit prin munca furturile de la bancorex-i, fni, caritas-i, fabrici devalizate, acum eu platesc impozite pentru a tine in spate politruci de rahat, bugetari incompetenti dar aroganti, confiscarile comunistilor care nu se mai dau inapoi, ca am ramas fara bani!!!!? Poate fi mai rau de atat? Eu cred ca nu. Incepi sa te gandesti cum poti sa scapi de impozite si cum sa dai teape statului pentru a-ti recupera macar o parte din ce ti s-a luat cu japca.

Horea spunea...

George, iti inteleg frustrarile. Numai ca teoria fura ei ,furam si noi are rezulatele pe care le vezi. Eu cred ca esti de acord cu mine atunci cand spun ca rezultatele obtinute nu sunt bune.

Daca nu sunt bune insemneaza ca ceva nu e facut bine. Ca atare metoda actuala ar trebui schimbata. Furand toti ajungen pana la urma sa ne furam proria caciula.

Tocmai aceasta perpetuare a furtului ii face pe multi sa il accepte ca fiind un lucru normal. Furand statul nu-i pedepsesti pe cei care au inceput lantul hotiilor ci te pedepsesti pana la urma pe tine.

Horea spunea...

George, si mai hazliu este faptul ca nu au terminat bine de explicat caderea bursiera, in acest caz, si ea incepe sa urce. Jalnic comic!

George spunea...

Unii au fost destul de bine educati, ca nici daca ar vrea sa fure nu ar putea.
Eu ma intreb daca exista solutii reale, pentru ca eu nu vad nici una, cu toate ca in teorie e foarte simplu sa rezolvi problema, in realitate oamenii sunt prea perversi ca sa poti avea incredere in ei sa faca lucruri bune, pentru ca la rele sunt de cea mai mare incredere.

George spunea...

O problema veche de cand lumea una vorbim, alta facem. Sau noi detinem adevarul absolut.
Ar trebuii sa trimitem cuvantarea tuturor tovarasilor din lume, sa incerce un exercitiu de imaginatie la ce i-ar putea astepta.

un link de pe un blog

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=X-KVCuqLfmQ#!

Mad io spunea...

If you want to change the world, change your yourself.

Eu nu vad unde este problema in tot materialul protv de mai sus. Sint niste experiente pe care acele fiinte doresc sa le traiasca, alegeri pe care le fac constient sau nu.

Asa cum eu aleg etica, sinceritatea alte fiinte aleg opusul. Daca dorim sa supravietuim ca specie este necesar sa alegem lucruri constructive daca nu so be it. Eu mereu observ o lege universala in actiune: totul este schimbator, totul este trecator si totul depinde de alegerile fiecaruia.

Da-le incolo de vaicareli si smiorcaieli (pt George - cica justitia e de vina and so on... uita-te la tine si vezi ce gasesti). Ca aia sint asa si pe dincolo. Da cum sint eu?

Nastratin spunea...

modelul Eba al invatamintului romanesc...Progenituri cu tati sekuristi, nulitati...

George spunea...

Mad e usor sa vorbesti daca nu cunosti. Asa spun toti cand vor sa se ascunda in spatele lipsei de solutii, "Dar tu ai incercat sa te schimbi?". O sa ma schimb cand ce e in jurul meu nu mai pute a nesimtire, hotie, ipocrizie. Pana atunci imi vad de viata mea si ii las pe altii sa-si scoata ochii.