Bun venit la o pagina socio-economico-politica!

Doua din componentele enuntate, politica si economia nu pot exista una fara de alta."Unde-i economie apare banul, langa ban apare politicul" Horea Mihaltan

Acumularea de cunostinte este primul pas spre orice reusita" Horea Mihaltan

Intelege ceea ce faci! " Horea Mihaltan

Un om interesat poate invata orice." Horea Mihaltan

Un popor cu mentalitate ignoranta va alege politicieni ignoranti, osandindu-se astfel la un trai ignorat" Horea Mihaltan

Mentalitatea este piatra de temelie a societatii" Horea Mihaltan

Nici o societate nu poate fi mai buna decat constructorii ei"
Horea Mihaltan

Lectura este un lucru benefic cu o conditie! Daca intelegi ceea ce citesti". Horea Mihaltan

A invata este o prestatie, a preda este o arta. Sublimul este cand ii faci pe altii sa inteleaga, ceea ce ai invatat." Horea Mihaltan

Oamenii nu-si schimba caracterul, isi schimba doar mastile cu care vor sa-l acopere. Horea Mihaltan

Daca schimbi felul in care privesti lucrurile, lucrurile se schimba". Wayne Dyer

Democracy is when the indigent, and not the men of property, are the rulers." - Aristotle





joi, 17 decembrie 2009

Cateva lucruri importante, prezise de mine!

Multumesc tutulor" pentru urarile trimise prin mail sau comentarii. Iata cum din pacate prezicerile mele se adeveresc, Grecia degradata chiar azi de S&P. SUA este deja o tara falimentara si nu posibil falimentara asa cum spune presedintele Obama. Iti aduci probabil aminte ca am declarat-o ca atare de foarte mult timp (vezi articolele mai vechi). Sunt in timpul unei pauze la lucru si nu am timp de comentarii. Nu am putut trece insa cu vederea stirile publicate de aceasta data corect de catre agentiile romanesti. In Romania, uraganul va incepe tot conform prezicerilor dupa alegeri, adica acum, continuare la anu.

Sa auzim numai de bine, cam greu in conditiile actuale, voi incerca sa reiau analizele dupa sarbatori. L-am vazut pe Obama la Oslo preluand premiul Nobel pentru pace, este un filozof in jug, exact asa cum mi l-am inchipuit intotdeauna. Isi traieste visele morale, intr-o lume unde definitia lor, a fost uitata aproape cu desavarsire. Dolari am cumparat la 2,86!

OBSERVA! lincurile in albastru de mai sus functioneaza acum.

7 comentarii:

dragon spunea...

Si la cat intentionezi sa vinzi dolarii luati cu 2.86? :). 3.1?

Akhenaton spunea...

Nu vreau sa te supar cu nestiinta mea in ale economiei in general, insa nu inteleg cum se impaca cele doua afirmatii ale tale si anume:
"SUA este deja o tara falimentara si nu posibil falimentara asa cum spune presedintele Obama"
respectiv:
"Dolari am cumparat la 2,86!"
Cat valoreaza moneda unei tari falimentare?

Horea spunea...

Pentru dragon:Eu urmaresc piata si fac de obicei cum imi spune. Nivelul expus de tine este totusi un prim nivel tinta plauzibil.

Pentru Akhenaton:Intrebarile ma bucura de obicei.Intrebarea ta este si una foarte bine gandita si cu mult temei. Raspunsul meu va insa mai simplu decat iti inchipui: Orice marfa, are in fiecare moment, valoarea pe care piata a decis sa i-o dea. Vezi cazul Romaniei unde marfuri (includ aici si imobile) de cea mai proasta calitate, se vand la preturi fantasmagorice. De ce? Pentru ca piata este dispusa sa accepte aceste preturi. Valutele sunt si ele marfuri! De cand deconectate de aur, sunt toate de fapt hartii de WC, valoarea lor fiind bazata in exclusivitate pe incredere.
Acest lucru va iesi clar in evidenta odata cu evaporarea increderii si explozia "bombei valutare". SUA este o tara falimentara in opinia mea, dar si-a pus cineva intrebarea cat de sanatoase sunt tarile europene? (Vezi Grecia Irlanda Spania Portugalia si nu in ultimul rand cea mai importanta tara falimentara Marea Britanie. Eu stiu ca ni s-a spus ca, Europa a iesit din criza, eu am fost insa surd in zilele respective. Am scris multe despre aceste stiri si le-am combatut vehement chiar pe aceasta pagina. Am cumparat ca atre dolari vanzand lei, deci m-a interesat in primul rand situatia Romaniei o tara zisa europeana. Fara sa sti prea multa economie incearca sa-ti faci o parere impartiala despre tara in care traim. O banca nationala care cheltuieste 10 miliaerde de euro pentru a tine cursul leului stabil si asta pentru ca Geoana sau Basescu sa poata ajunge presedinti. Alegerile s-au terminat, nici nu s-au racit bine, presedintele intra in calduri. Reinstaureaza ca atare guvernul doborat inainte de alegeri, cu acelasi premier marioneta si cu aceeasi "experti" care s-au uitat la stele pana acum si se vor uita si de acum incolo. Guvernul condus de presedintele premier a renascut, rezultatele prestate de acest guvern pana acum vazandu-se de la o posta. Leul, nefiind nici el legat de aur sau de altceva, pluteste linistit, exclusiv pe valurile increderii. Dupa putinele realitati pe care le-am insirat mai sus, precum actiunile BNR, actiunile guvernului etc.indiferent cu cine ai fi votat, trebuie sa-ti pui o intrebare. Cata incredere poti sa ai in tara in care esti mintit zilnic, esti furat zilnic, de incompetentii asezati tot zilnic in posturile cle mai importante? Eu din pacate nu am nici una!

Akhenaton spunea...

"Fara sa sti prea multa economie incearca sa-ti faci o parere impartiala".
Tocmai ca nu am cunostinte economice, deci parerea ar fi impartiala oarecum, insa exterm de subiectiva.
Deocamdata euro e peste usd, cata vreme inca nu se stie, oare nu e mai buna moneda chinezeasca? E oare convertibila? Citeam acum cateva zile despre pericolul deflatiei in Japonia, pai nu ar fi mai buna o investitie in yeni in cazul asta?
In ce priveste Romania ai dreptate, politicul are atat de multa influienta in mediul economic incat nimic predictibil nu se intampla.
Insa nici o devalorizare puternica a leului nu cred ca e posibila, sunt interese la nivel european, sunt banci austriece si grecesti la noi, ele au probleme mari la ele acasa, deci nu au nevoie de alte probleme de aici din Romania.
Asumarea guvernarii de PDL o sa erodeze increderea in acest partid curand, nu vad unde e problema PSD si PNL. Rabdarea e o virtute.

dragon spunea...

@Horea: Nu era in gluma... dar asteptari similare.. mai ales ca veniturile mele sunt in dolari :).
Din pacate pe termen lung in schimb nu prea vad mult bine pe acest front :(.
Sunt curios in schimb cat de mult rezista tarile europene cu acest euro puternic, daca mai vor sa exporte in State.. sa nu mai vorbim de tarile pe pragul falimentului.

Anonim spunea...

Asa ma bucur ca ati revenit de numa`!!!!
Emanuel

Horea spunea...

Akhenaton."Tocmai ca nu am cunostinte economice, deci parerea ar fi impartiala oarecum, insa exterm de subiectiva."

Fara sa sti prea multa economie incearca sa-ti faci o parere impartiala despre tara in care traim, spuneam eu!!!

Ma refeream precum observi, la o parere impartiala fata de politic, fata de tara! Consecintele economice ale actelor politice neputandu-se discuta, ele sunt deja realitati triste si usturatoare.

"oare nu e mai buna moneda chinezeasca? E oare convertibila? Citeam acum cateva zile despre pericolul deflatiei in Japonia, pai nu ar fi mai buna o investitie in yeni in cazul asta?"

Moneda chinezeasca este hartie de wc ca si celelalte monede, se pot face afaceri cu aceasta moneda la majoritatea brokarilor. Un cont in China, pentru straini, este insa o treaba ceva mai complicata.In ceea ce priveste moneda japoneza, cu toata deflatia din tara pe care o reprezinta, eu vad riscuri destul de mari. Japonia este o alta tara, bagata pana peste urechi, in datorii si bani tipariti din nimic.

"Insa nici o devalorizare puternica a leului nu cred ca e posibila, sunt interese la nivel european, sunt banci austriece si grecesti la noi, ele au probleme mari la ele acasa, deci nu au nevoie de alte probleme de aici din Romania."

Problemele nu se nasc din interese ci din prostie, prostiile puatand sa duca la orice fel de deznodamant!

"Asumarea guvernarii de PDL o sa erodeze increderea in acest partid curand, nu vad unde e problema PSD si PNL. Rabdarea e o virtute."

Ma intristeaza cand spui ca nu vezi problema PSD PNL. Existenta sau mai bine zis inexistenta acestor partide este o problema. Partidele de care vorbesti exista doar cu numele. Pari un rabdator campion, in caz ca mai ai rabdare dupa 20 de ani. Cu rabdare suficienta ajungem sa murim cu totii.

dragon."Din pacate pe termen lung in schimb nu prea vad mult bine pe acest front :(."

Nici eu!

"Sunt curios in schimb cat de mult rezista tarile europene cu acest euro puternic, daca mai vor sa exporte in State.. sa nu mai vorbim de tarile pe pragul falimentului."

Pai tarile europene nu mai prea rezista la nimic, asteapta primul domino sa cada, Grecia!

Emanuel.Unii oameni se pot bucura pentru putin, facandu-si astfel viata mai frumoasa si mai usoara.