Pentru ca avem guverne si banci centrale. Care, atunci cand piata incearca sa-si regleze preturile conform cererii si ofertei, isi baga coada in ea reguland-o. Asta face guvernul Ponta in momentul de fata, atunci cand cauta cu disperare banii pe care nu-i are in buget. De ce nu-i are? Din cauza evaziunii fiscale enorme si din cauza furturilor directe, ale caror valoare nu a fost calculata de nimeni. Asta pentru ca nimeni nu a dorit sa se sperie, dar nici sa-i deranjeze pe hotii de partid si de stat.
Mai bine deranjeaza populatia, care nu urla asa cum urla cei cu "dosare politice". Asa se face ca Guvernul Ponta vrea sa umble la taxa carburantilor, dupa ce testul cotei unice nu a iesit conform asteptarilor. Strategia este buna. Ameninti cetateanul cu o groaza de taxe, ca sa ridici mai pe urma doar cateva. Lasand dupa tine astfel indivizi cu suflarea usurata si cu o exclamatie: Putea fi si mai rau! Ce a facut piata atunci cand pretul benzinei a coborat la 5,49, in loc sa urce la 7 lei asa cum prevesteau expertii.
S-a adaptat pur si simplu mediului deflationist, care este o urmare fireasca al unui ciclu foarte lung inflationist. Ce a facut BNR? Ceea a fost obligat sa faca si ceea ce spuneam eu ca va face: a coboarat dobanzile. De la 5,1%, dobanda mea la dolar a ajuns la 2,10%. Dobanda la lei a avut si ea aceiasi soarta. S-a depreciat! Ce s-a apreciat? Leul, asa cum ai vazut. Din moment ce deflatia este prin definitie o diminuare a creditelor si a banilor tangibili. O consecinta directa fiind cererea crescuta pentru lichiditati. Pe Ponta, ramas fara bani, il doare insa in cur de ceea ce ii spune piata. Care nu vrea altceva decat sa-si urmeze cursul firesc.
Ea se loveste acum de guvernul debusolat USL, caruia ii va raspunde la un moment dat foarte dur. In acel moment actualul guvern va fi lovit de proriul bumerang. Pe care l-a aruncat punandui-se in cale. Sti ce parere am despre capital! Dar nu pot sa nu fiu de acord cu ei atunci cand prezinta fapte reale. Citeste si vezi! Judeca singur! Nu cred ca cele prezentate au nevoie de vreun comentariu. De o concluzie poate? Pe care o voi trage imediat. Ponta minte, ca de obicei, de ingheata apele! Atunci cand se foloseste de zaharelul infrastructurii pentru ca sa-ti poata baga mana in buzunar.
In cazul in care esti cat de cat informat, sti foarte bine cati bani s-au scurs spre infrastructura inexistenta a tarii noastre, mai bine zis spre buzunarele din jurul ei. Tocmai din aceasta cauza n-a gasit Sova contractul cu Bechtel. Vremurile s-au schimbat insa, asa cum spuneam intr-o postare anterioara. Un fapt care contribuie pe deplin la goliciunea visteriei statului. Deflatia este de altfel un lucru bun si necesar, dupa salbaticia inflationista provocata de guverne si banici centrale. Din moment ce, ea, deflatia, incearca doar sa regleze o situatie in care preturile au depasit veniturile de zeci de ori, in multe cazuri, si prin asta si posibilitatile de cumparare ale omului de rand.
Pretul imobiliarelor si a terenurilor din 2008 este cel mai bun exemplu. Raportat la venitul mediu al populatiei. Cum au raspuns guvernele la aceasta cerinta echitabila a pietei, rezultata din cerere si oferta? Au inventat creditul primei case. Cu subventii de stat, care se vor transforma in subventii platite de contribuabil in prima secunda cand vor apare probleme la orizont. Ponta ia asadar cu trei maini de la populatie si da cu un deget. Fiind in momentul de fata intr-o noua faza de testare. Asta dupa ce a introdus deja o groaza de taxe noi. El se foloseste excelent de punctul 4 al decalogului pe care l-am pus si eu pe pagina.
4. Poporul trebuie să creadă că şi ceea ce guvernele îi pregătesc
spre a trai mai rău este
tot pentru binele său.
Va jupuim dar va facem infrastructura. Asa cum v-am facut si cu banii incasati din roviniete si alte taxe legate de circulatia cu masina. Infrastructura taxelor de autostrada! Puse deja pe drumuri unde nu exista nici macar un petic de asfalt. E si normal sa vorbesti de taxe mai intai si de drumuri dupa. Din moment ce romanului ii place la nebunie sa puna carul inaintea boului. Exact asa facea si Berceanu! Numai ca, acum, face Ponta acelasi lucru, si asta este cu totul altceva. Hai sa ne intoarcem la titlul articolului! Care exprima totusi o notiune mult mai generala. Nefiind legat astfel direct de o taxa anume. De ce nu este inca deflatia preturilor saritoare in ochi? La anumite marfuri este. La altele mai putin. Pentru ca guvernul incearca sa audauge la toate preturile. Pe unde poate, si cat poate. Prin intermediul noilor taxe despre care vorbim. Si, care, vor avea pana la urma un efect nefast, cred eu. Acelasi pe care l-ar avea turnatul de apa intr-un baraj imens, spart. Ma refer la efectul asupra acelora care ii stau in cale.
PS."Breaking news" The brain is not Ponta, it is Fenechiu. 10 eurocenti la litru, atata tot. Si vor rasari imediat 4000 de km de autostrada. Ai observat? Nu 45 de bani! 10 eurocenti! Care ar putea fi maine poimaine un leu, depinde de cursul de schimb. Concesiunea nu-i buna, spune tot Relu. Din moment ce prin concesiune statul, adica Fenechii, nu vor vedea nici o para invartita. Si riscul ar fi ca autostrazile sa fie chiar construite. Daca iei de la popor lucrurile se schimba. Din moment ce oamenii pot ramane si fara bani, dar si fara autostrazi, ca de obicei. Relu e totusi mai domol decat Stolojan si Berceanu. Aia afirmau cu tarie ca banii sunt pusi deja la o parte. La partea lor, vroiau sa spuna. Omul transformatoarelor vopsite, care ar trebui sa fie de mult la zdup, ca sa nu mai poata face planuri rutiere, este inca la faza proiectului de colectare. Calculele incasarilor sunt insa gata lustruite. Tot de Relu. La care ii umbla mintea ca o minge de ping pong lovita de doi campioni ai sportului din China. Cand a pus si el carul inaintea boului a uitat "o bagatela". Ce se va face daca consumul de benzina va scade, la jumatate, de exemplu, tocmai din cauza faptului ca pretul ii va creste? Va spune mosu! Va pune 10 eurocenti pe fiecare litru nevandut.
PS."Breaking news" The brain is not Ponta, it is Fenechiu. 10 eurocenti la litru, atata tot. Si vor rasari imediat 4000 de km de autostrada. Ai observat? Nu 45 de bani! 10 eurocenti! Care ar putea fi maine poimaine un leu, depinde de cursul de schimb. Concesiunea nu-i buna, spune tot Relu. Din moment ce prin concesiune statul, adica Fenechii, nu vor vedea nici o para invartita. Si riscul ar fi ca autostrazile sa fie chiar construite. Daca iei de la popor lucrurile se schimba. Din moment ce oamenii pot ramane si fara bani, dar si fara autostrazi, ca de obicei. Relu e totusi mai domol decat Stolojan si Berceanu. Aia afirmau cu tarie ca banii sunt pusi deja la o parte. La partea lor, vroiau sa spuna. Omul transformatoarelor vopsite, care ar trebui sa fie de mult la zdup, ca sa nu mai poata face planuri rutiere, este inca la faza proiectului de colectare. Calculele incasarilor sunt insa gata lustruite. Tot de Relu. La care ii umbla mintea ca o minge de ping pong lovita de doi campioni ai sportului din China. Cand a pus si el carul inaintea boului a uitat "o bagatela". Ce se va face daca consumul de benzina va scade, la jumatate, de exemplu, tocmai din cauza faptului ca pretul ii va creste? Va spune mosu! Va pune 10 eurocenti pe fiecare litru nevandut.
2 comentarii:
https://www.facebook.com/pages/Porcisme-Romania-Furata-Zi-de-Zi/185143211499894
si
http://www.porcisme.ro/
Radu! Eu am repetat nu o data. Daca s-ar putea aduna toti banii furati, am mai putea construi linistiti o tara. Problema este ca romanul nu priveste furtul ca fiind ceva grav,
Dimpotriva! Ii admira de obicei pe hoti. Problema este ca am dat de fundul sacului. Un lucru care ii va soca pe multi. Mai ales pe adeptii teoriei sacului fara fund, la stat.
Trimiteți un comentariu